سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس شورا و مرکز ملي رقابت:

خودروسازان تا سه شنبه فرصت دارند

رئيس شورا و مرکز ملي رقابت با بيان اينکه مهلت يک هفته اي خودروسازان براي ارائه اطلاعات و درخواست هاي خود در باره قيمت آن رو به اتمام است، گفت: منتظر دريافت اطلاعات خودروسازان تا روز دوشنبه يا سه شنبه هستيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جمشيد پژويان افزود: اگر اطلاعات مورد درخواست به دست ما نرسد، شورا مطابق قانون اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي وظيفه دارد با موارد تخطي برخورد کند و مي تواند مجازات هايي را هم اعمال کند.
وي اظهار داشت: در جلساتي با خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکيد کرديم اطلاعات و درخواست هاي خودروسازان در اختيار ما قرار گيرد و بحث و بررسي را درباره دستورالعمل تعيين قيمت خودرو آغاز و به زودي نهايي کنيم.
وي افزود: اين هفته هم با آقاي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و محمدصادق مفتح قائم مقام وزير ديداري داشتيم و توافق شد وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمينه ارائه اطلاعات و همچنين معرفي کارشناسان داراي تجربه خود به مرکز ملي رقابت همکاري کند تا به همراه کارگروه تعيين دستورالعمل قيمت خودرو هر چه سريعتر اين دستور تهيه و تصويب شود.
پژويان تصريح کرد: رغبت زيادي داريم اين دستورالعمل هر چه سريعتر تهيه و اجرا شود و اين کار را به سرعت انجام خواهيم داد.
وي افزود: به محض اينکه اطلاعات مورد انتظار و درخواست خودروسازان برسد ، اقدامات خود را آغاز مي کنيم.
رئيس شورا و مرکز ملي رقابت گفت: روش و سياست اين نهاد مانند کميته هاي معمولي نيست که با رأي گيري تصميم گيري مي کنند بلکه بر مبناي نظريه هاي اقتصادي و علمي و قابل اطمينان از لحاظ کارايي تلاش خواهيم کرد دستورالعملي تهيه شود که به کارايي فعاليت خودروسازان ، افزايش توليد ، افزايش بهره وري کمک مي کند و نتيجه همه اين تلاش ها کاهش قيمت خواهد بود ، خودروسازان هم از بازار خارج نمي شوند و همزمان به مصرف کنندگان نيز اجحاف نمي شود.
پژويان گفت: تعيين قيمت مطلوب و بهينه در چنين فضاي انحصاري مد نظر ماست و تمايل داريم هر چه سريعتر به نتيجه برسيم.
پژويان گفت: اميدواريم اطلاعات مورد انتظار دريافت شود و کارگروه تعيين دستورالعمل قيمت به پيشرفت هاي لازم برسد تا در جلسه يکشنبه هفته آينده به چارچوب کلي برسيم و به سرعت تصميم گيري و دستورالعمل نهايي و مصوب به خودروسازان ابلاغ شود.
وي افزود : تلاش خواهيم کرد اين دستورالعمل تا پايان سال نهايي و ابلاغ شود./س
برچسب ها: خودروسازان ، قیمت ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.