سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش فقر و بيکاري در اروپا درپي طرحهاي رياضتي

کارشناس اقتصادي فرانسوي گفت رياضت اقتصادي در اروپا موجب فقر و بيکاري بيشتر مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ اريک اير تحليلگر اقتصادي فرانسوي گفت ميزان بيکاري طي بيست و يک ماه پياپي در فرانسه افزايش يافته است. علت اين پديده اين است که کشور ديگر رشد اقتصادي ندارد و اگر رشد اقتصادي نباشد، خود به خود مشاغلي از بين مي رود. در حال حاضر حدود صد و پنجاه هزار فرصت شغلي در سال نابود مي شود.

در همه کشورهاي اروپايي بيکاري رو به افزايش است. خطا در سطح اروپا است زيرا مي خواهد سريعا بدهي هاي دولتي اعضا را کاهش دهد. اما بايد مشکل را در سطح کلان ديد. شايد کشورها همگي  بدهي داشته باشند اما مشکل اشتغال مهم تر است. اروپا همه توجه خود را معطوف بدهي هاي عمومي کرده است و راهبردها بر پايه رياضت اقتصادي بدون در نظر گرفتن لطمات آن به اشتغال بنا شده است. امروز اروپا بيش از حد رياضت بر اعضايش تحميل مي کند. 

رياضت تنها زماني جواب مي دهد که اوضاع اقتصادي نسبتا خوب باشد، کشور بتواند ارزش پول خود را کم کند و سياستهاي مالي جوابگو باشد. امروز اروپا در وضع بد اقتصادي  قرار دارد، همه اعضا باهم رياضت اعمال مي کنند، هيچ يک نمي توانند ارزش يورو را کم کنند و سياست مالي نتيجه نمي دهد.

 در نتيجه در چنين وضعي، رياضت بيشترين لطمه را به رشد اقتصادي مي زند. در زمان معمولي رياضت به رشد لطمه زيادي نمي زند و مي تواند کسري و بدهي را جبران کرد. امروز حتي صندوق بين المللي نيز اذعان کرده است، در شرايط کنوني اروپا، رياضت موجب وخامت وضع رشد اقتصادي شده است. رياضت باعث کاهش بدهي هاي عمومي نمي شود بلکه بيکاري و فقر را افزايش مي دهد. 


برچسب ها: فقر ، بیکاری ، ریاضت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.