سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 20 درصدي حمل کالا در راه آهن آذربايجان

مدير کل راه آهن آذربايجان از ارايه پيشنهاد به منظور استفاده از 2 واگن بازسازي شده در محور تبريز- مشهد و تبريز- تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن موسوي مدير کل راه آهن آذربايجان در بررسي عملکرد 10 ماهه اين ناحيه گفت: اداره کل راه آهن آذربابجان از ابتداي سال تاکنون 586 هزار و 620 تن بار را حمل کرده که در مقايسه با سال گذشته از رشد 20 درصدي خبر مي دهد.

وي افزود: در مجموع با در نظر گرفتن شاخص تن برکيلومتر 461 هزار و 315 تن کالا حمل شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از 11 درصد رشد برخوردار بوده است.

موسوي با اشاره به اين نکته که راه آهن تبريز پل ارتباطي ايران با کشور ترکيه و کشورهاي اروپايي است تصريح کرد: تعداد واگن هاي اعزامي از ترکيه  در 10 ماهه سالجاري 9 هزار و 706 واگن بوده که باري به حجم 269 هزار و 789 تن را حمل کرده است که از نظر تعداد و حجم بار به ترتيب رشد 46 و 69 درصد را تجربه کرده است.

مديرکل راه آهن آذربايجان در مورد تعداد واگن هاي اعزامي از ايران خاطرنشان کرد: در مدت ياد شده 3 هزار و 173 واگن باري معادل 110 هزار و 420 تن از ايران به ترکيه اعزام شد که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد و تناژ به ترتيب 68 و 142 درصد رشد را نشان مي دهد.

موسوي در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در فصل سرما توسط اين ناحيه گفت: با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته توسط ستاد بحران و انجام اقدامات لازم از جمله ارايه آموزش ها و توصيه هاي لازم، خوشبختانه در اين مدت مشکل خاصي وجود نداشته است.

وي در ادامه به اقدامات انجام شده به منظور پوشش تقاضاي مسافران در ايام آخر ماه صفر به منظور سفر به مشهد مقدس پرداخت و گفت: با توجه به افزايش حجم تقاضا دراين ايام، يک رام قطار اتوبوسي به صورت رفت و برگشت در کنار ساير قطارهاي مسافري مسير مشهد اضافه شد.
موسوي از انجام برنامه ريزي لازم براي ارايه خدمات در ايام نوروز خبر داد و افزود: هم اکنون در حال بررسي شرايط ايستگاهها و تخصيص اعتبار به بخش هاي مختلف به منظور ارايه خدمات بهتر و مطلوب تر به اين مسافرين هستيم.

مديرکل راه آهن آذربايجان در خصوص اقدامات انجام شده در اين زمينه به احداث سکوي دوم و پل روگذر براي ايستگاه هاي عجب شير و آذر شهر اشاره کرد و گفت: با تحويل محل کارگاه ها عمليات اين پروژه ها آغاز مي شود.

وي در ادامه با اشاره به حجم تقاضاي مسافري اين محور تصريح کرد: با توجه به تقاضاي متعدد دراين محور خصوصا استان اردبيل پيشنهاد استفاده از واگن هاي بازسازي شده توسط شرکت رعد تبريز ارايه شده و اميد مي رود يک تا دو رام قطار به محور تبريز- مشهد و تبريز- تهران افزوده شود./س
برچسب ها: را آهن ، واگن ، بازسازی ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.