مدیرعامل مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان گفت: برای پنج طرح توسعه صنعت مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان 483 میلیون یورو و 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد‌ جلال‌مآب عصر دیروز در جمع خبرنگاراناظهار داشت: طرح‌های توسعه در قالب احداث کارخانه 4 میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن با سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورو و 130 میلیارد تومان‌، پروژه احیای مستقیم فولاد با ظرفیت سالانه 1.7 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 63 میلیون یورو و 100 میلیارد تومان‌، کارخانه شماره دو گندله با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون تن گندله و سرمایه‌گذاری 95 میلیون یورو و 100 میلیارد تومان است.

وی از دیگر طرح‌های توسعه سنگ‌آهن گل‌گهر را با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش ارزش افزوده کارخانه کنسانتره 4 میلیون تنی شرکت گهر‌زمین با سرمایه‌گذاری 170 میلیون یورو و کارخانه تولید آهن اسفنجی جهان فولاد را با 55 میلیون یورو و 37 میلیارد تومان عنوان کرد.

جلال‌مآب اظهار داشت: این طرح‌ها از 15 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و با وجود تحریم‌ها تمام مراحل ساخت و نقشه‌های مهندسی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی و بومی انجام شده و هیچگونه مشکلی در ادامه پیشرفت طرح‌های یاد شده نیست.

وی در مورد سهم گل‌گهر در انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان گفت‌: تاکنون طراحی احداث آب شیرین‌کن انجام شده، انتخاب پیمانکار و مشاوره طرح در حال انجام و برای آن 702 میلیون یورو اعتبار پیش‌بینی شده است./ع

برچسب ها: طرح ، گل گهر ، سیرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.