معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتصال 9 مرکز استان دیگر به خط آهن سراسری خبر داد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛احمد صادقی در مراسم کلنگ زنی راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان اظهار داشت: در راستای توسعه ریلی کشور تاکنون 20 مرکز استان به خط آهن سراسری متصل شده و اتصال 9 مرکز استان دیگر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه ریلی در استان لرستان بیان داشت: با انجام این دو طرح بزرگ ملی و طرح راه آهن ازنا - الیگودرز به اصفهان شبکه ریلی جنوب غرب کشور تکیمل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اجرای دو پروژه دورود - خرم آباد - اندیمشک، دورود - بروجرد - ملایر در لرستان بیان داشت: تکمیل و راه اندازی این پروژه ها موجب تقویت زیرساختهای حمل و نقل در استان لرستان خواهد شد.

صادقی همچنین به جزئیات پروژه راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه به طول 360 کیلومتر عملیاتی می شود که امروز فاز اول آن حد فاصل ازنا و الیگودرز با 30 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

وی ادامه داد: برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه در سال آینده 85 میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: فاز اول این پروژه ریلی ظرف سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

صادقی همچنین به دیگر پروژه های ریلی در دست احداث در کشور اشاره کرد و بیان داشت: طی سالجاری 155 کیلومتر شبکه ریلی در کشور به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان لرستان بیان داشت: صعب العبور و کوهستانی بودن استان لرستان موجب سختی اجرای این پروژه های ریلی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: امسال با توجه با استقبال خوب مردم از فروش اوراق مشارکت زیرساختها در سال آینده از این محل برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژها استفاده خواهد شد.

صادقی یادآور شد: در حال حاضر 25 هزار کیلومتر راه آهن، آزاد راه و بزرگراه در کشور در دست احداث است./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.