مدیركل روسازی راه آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گفت: یك هزار كیلومتر راه آهن در كشور زیرسازی شده و آماده ریل گذاری است.

محمدرضا احمدی در حاشیه مراسم ریل گذاری راه آهن تهران - همدان در قطعه شهرستان زرندیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: هم اكنون 33 طرح راه آهن در كشور در حال مطالعه و احداث است.

وی با اشاره به اینكه ریل گذاری این میزان خط آهن نیازمند حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار كرد: انجام این مهم موجب اتصال چند استان كشور به یكدیگر می شود و هموطنان از خدمات جابجایی بار و مسافر از طریق خطوط ریلی بهره مند خواهند شد.

احمدی ادامه داد: در توسعه شبكه ریلی كشور مقرر شده كه مراكز استان ها توسط خطوط آهن به هم متصل شوند كه احداث راه آهن تهران - همدان نیز در راستای تحقق این برنامه است.

وی بیان داشت: طول راه آهن تهران - همدان 260 كیلومتر است كه با توجه به احداث خطوط ایستگاهی، این پروژه نیازمند 37 هزار تن ریل و 310 كیلومتر ریل گذاری است.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون بخش عمده ای از این ریل ها با حمایت دولت تامین شده، اظهار امیدواری كرد كه با تامین منابع ارزی مورد نیاز، ریل گذاری این پروژه در اسرع وقت انجام شود.

احمدی گفت: با افزایش كارگاه های مورد نیاز عملیات ریل گذاری خط آهن تهران - همدان تا پنج ماه آینده پایان می یابد و مردم نیز از خدمات خط آهن بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، در این پروژه هم اكنون روزانه حدود یك و نیم كیلومتر ریل گذاری انجام می شود كه در صورت فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز، این میزان به سه كیلومتر در روز افزایش خواهد یافت.

مراسم آغاز ریل گذاری راه آهن تهران - همدان در قطعه زرندیه با حضور معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های كشور، معاون عمرانی استانداری استان مركزی، فرماندار زرندیه و جمعی از مسوولان استانی و محلی انجام شد/س

برچسب ها: راهآهن ، کشور ، ریل گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.