سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

بخش تجلی اراده ملی استفاده از ابزار و هنر برای تعامل نهادها و سینما

بخش تجلی اراده ملی در صورت فعالتر بودن با تعامل میان نهادها و سینما به یک کارکرد موثر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینماباشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در قسمت نهم از سری برنامه های هفت ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای "محمود گبرلو" به طور زنده، "سعید الهی" مدیر بخش تجلی اراده ملی گفت: این بخش تا چند سال گذشته به صورت جنبی فعالیت است اما برای رسیدن به یک کارکرد درست و نقش موثر آن در سینما باید این بخش فعال تا از ابزار و هنر سینما برای تعامل استفاده شود.
وی افزود: نهادهای حاضر در جشنواره امسال به 45 نهاد رسیده است و این افزایش نهاد بستر تعامل و مشارکت را فراهم می‌کند البته کار دبیرخانه این بخش تازه بعد از جشنواره شروع می شود و در واقع این دبیرخانه باید ارتباط شکل گرفته میان نهادها و سینما را در طول تداوم بخشد.
مدیر بخش تجلی اراده ملی اظهار داشت: از این 45 نهاد 183 داور  اجرای گزینش آثار انتخابی شده اند و بیش تر آن ها قبل از شروع به کار و برپایی جشنواره جوایز نقدی خود را واریز کرده اند و همین مسئله نگرانی ها را در مورد تامین هزینه برای جوایز از بین برده است.
"عزت الله علیزاده" مدیر پشتیبانی و فنی نمایش جشنواره فیلم فجر در ادامه گفتگو عنوان کرد: هم اکنون از 320 سالن سینما 54 سالن آن به امکان پخش دیجیتالی مجهز شده اند و این تعداد سالن به خصوص سالن برج میلاد مطابق با استانداردهای جهانی است./ص

براي ديدن اخبار وعكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.