فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

فیلم های حاضر در جشنواره از اوضاع خراب سینما خبر می دهد/درخواست های امیر قادری از مجری برای پرسیدن یک سوال

فیلمهای حاضر در جشنواره امسال با نشات گرفتن از جریان مختلف از اوضاع خراب سینما خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته در قسمت ششم از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج امیر قادری منتقد سینما بعد از پرسش مجری در خصوص اظهار نظر در مورد فیلم ها به شدت درخواست کرد که ابتدا نظر ما را در خصوص جشنواره بپرسید به دنبال اصرارهای مکرر و بالاخره این مجال فراهم شد و قادری عنوان کرد: امسال در جشنواره های سی ویکم سه جریان فیلم سازی وجود دارد.
وی افزود: جریان اول به سینمای نفتی ایران و گروه اشراف زاده ها و جریان بعدی به اسم ارزشها و روشنفکری به روشنفکرها اختصاص دارد اما جریان سوم که طلیعه دوران تازه ای در سینمای ایران به چشم می خورد و برای اولین بار این نسل سوم با درک کمبود بودجه مسئولیت را بر دوش خود گرفته اند.
این منتقد عنوان کرد: سینمای اشراف، روشنفکرانه و فاخر به ترتیب با فیلم هایی چون "حوض نقاشی" "آسمان زرد کم عمق، "برلین 7-" با شکست روبرو شد اما جوان ها و تازه کارها همچون کارگردانان فیلم های "خسته نباشید" و "روز روشن" بسیار خوب عمل کردند.
قادری اظهار داشت: فیلم "رسوایی" به لحاظ نقطه عطف یکی از  منطقی ترین فیلم های جشنواره است و در آن ده نمکی مدل خود را از یک روحانی ارائه می کند که تا به حال به این شکل کسی آنرا بازگو نکرده بود.
رضا درستکار منتقد دیگر سینما برخلاف وی در ادامه این گفتگو عنوان کرد: فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره با نشات گرفتن  از جریان های مختلف از وضع خراب سینمای ایران خبر میدهد.
وی ادامه داد: "رسوایی" یکی از بهترین کارهای ده نمکی محسوب یم شود اما به قول فراستی این فیلم ها ماقبل نقد بوده است زیرا در آن علاوه بر رعایت نشدن قواعد اولیه بازی های اغراق شده وجود دارد.
این منتقد با اشاره به شور و هیجان امیر قادری و تحسین این ویژگی او اظهار داشت: امیر قادری منطق درستی ندارد و بر همین خاطر از رسوایی تعریف و از واژه هایی چون سینما نفتی و  اشرافی استفاده می کند متاسفانه بسیاری از بازیگران سینمای ایران پوچ شده اند./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.