سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيراز رتبه اول رعايت مقررات ملي ساختماني را کسب کرد

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران گفت:‌شهر شيراز در رعايت مقررات ملي ساختمان و ناظران مهندسي کاردان موفق به کسب رتبه اول شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي موذن در یازدهمین مجمع عمومی کاردانان فنی ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه شهر شيراز  رتبه اول را در رعايت مقررات ملي ساختمان کسب کرده است، گفت:  شيراز در رعايت مقررات ملي ساختمان و ناظران مهندسي  کاردان موفق به کسب رتبه اول شده است.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران در ادامه به شناسنامه فني ساختمان در استان تهران اشاره کرد و گفت: از 2 ميليون کارگر که در حوزه ساخت و ساز فعاليت مي کنند کمتر از 500 نفر آنها کارت مهارت فني ساختمان را دريافت کرده اند.

موذن در ادامه افزود: اين سازمان مسئوليت و وظايف بسياري از جمله ارايه پروانه اشتغال به کاردانان و معماران تجربي دارد.

وي در ادامه تصريح کرد: جاي کاردانان و معماران تجربي در شناسنامه فني ساختمان خالي است و بسياري از کارگران دوره هاي مهارت فني و آموزشي را طي نکرده و صلاحيت در اين  حوزه را ندارند.

موذن در ادامه گفت: بسياري از نيروهاي انساني در ساختمان ها پروانه اشتغال و دوره هاي آموزشي را طي نکرده و بدون وجود کاردان ها و معماران تجربي شناسنامه فني ساختمان بي هويت هستند .

وي در ادامه اظهار داشت: ثبت فعل و انفعالات در کارگاه هاي ساختماني و ساخت و سازها با حضور کاردان هاي فني انجام مي شود که متأسفانه سازمان نظام مهندسي استان تهران اين امر را قبول ندارد.

رئيس سازمان کاردان هاي فني استان تهران در ادامه توضيح داد: در دولت هاي هشتم، نهم و دهم وزراي راه و شهرسازي و مديران آنها به همکاري سازمان نظام کارداني و نظام مهندسي تاکيد بسياري کرده اند.

وي با اشاره به اينکه هاشمي رئيس شوراي مرکزي نظام مهندسي با تاکيد بر وجود نظام کارداني در حوزه ساخت و ساز گفته بود حضور کاردان هاي فني در ساختمان ها موجب ارتقاي کيفيت ساخت و ساز مي شود.

موذن با بيان اينکه تاکيد نظام مهندسي کشور بر وزير راه و شهرسازي بر حضور کاردان ها در کنار ناظران مهندس صورت گرفته است افزود: سازمان نظام مهندسي استان تهران حضور کاردان ها را در کنار خود قبول ندارد و رئيس سازمان اين امر را موجب ناراحتي و کاهش دستمزد مهندسان ناظر مي داند.

وي در ادامه تصريح کرد:‌ علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي نيز مشخص شدن تکليف کاردان ها توسط مديران را امري ضروري دانسته است.
موذن با اشاره به اينکه عمر مفيد ساختمان در ايران زير 30 سال است گفت: اين ميزان عمر در بخش ساختمان هاي کشور  بسيار بد و مشکل آفرين براي کشور است.

رئيس سازمان نظام کاردان فني استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: عمر مفيد براي ساختمان کشور 80 سال ارزيابي شده است./س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.