سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرم ايراني نماينده اي براي حضور ايران در بازارهاي جهاني

بي ترديد ايرانيان بنيانگذار صنعت چرم در جهان هستند که با توجه به کيفيت چرم ايراني با برنامه ريزي دقيق مي توان به افزايش صادرات در اين حوزه اميدوار بود.

اميرحسام جودي فعال اقتصادي در حوزه چرم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعيت صنعت چرم در ايران گفت: هرچند ايرانيان بنيانگذار صنعت چرم براي پوشاک در جهان هستند اما اين محصول هنوز آن طور که بايد.

وي ادامه داد: درحال حاضر 170 شرکت چرم سازي در ايران فعال هستند که سالانه 4 ميليون و 334 هزار مترمربع چرم سبک توليد و به بازار عرضه مي کنند.

اين کارشناس چرم به ميزان صادرات در اين حوزه اشاره کرد و گفت: براساس آمار گمرک جمهوري اسلامي ايران ميزان صادرات چرم و مصنوعات چرمي در 8 ماه اول سال به نسبت سال گذشته رشد 9 درصدي داشته است.

جودي تصريح کرد: اصل مهم در توليد چرم تقويت زير ساختهاست به اين هم در ايران توجه نمي شود و براي همين واحدهاي توليد چرم تنها از 40 درصد توان خود براي توليد استفاده مي کنند.

وي در پايان گفت: انتظار فعالان اقتصادي در حوزه چرم از دولت اين است که هزينه هاي اضافي پيش روي بخش دولت را حذف کند تا توليدکنندگان با خيالي آسوده به امر توليد بپردازد./س

برچسب ها: چرم ، ایرانی ، بازارجهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.