رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری دومین همایش ملی صنعت چرم و کفش به میزبانی تبریز خبر داد.

عظمائی  درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، با اعلام این خبر گفت:  دومین همایش ملی و چهارمین همایش استانی صنعت چرم و کفش ایران، 22 تیر به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  گفت: این همایش با محوریت بررسی راهکارهای توسعه بازار صنعت چرم و کفش ایران و با همکاری شایسته دانشگاه هنر اسلامی در این دانشگاه برگزار می شود.

وی درباره محورهای این همایش نیز گفت: نقش دانشگاه در توسعه صنعت چرم و کفش، جایگاه طراحی در صنعت کفش، شناسایی ذائقه و سلیقه مشتری، فرهنگ سازی تولید چرم و کفش با کیفیت و توسعه زیرساخت های صنعت چرم و کفش از مهم ترین محورهای همایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: ایجاد مرکز تخصصی آموزشی کفش و ایجاد شهرک تخصصی کفش تبریز از جمله طرح های این سازمان برای توسعه هنر صنعت چرم در آذربایجان شرقی است.

محمد جعفر عظمائی اضافه کرد: هم اکنون سرانه مصرف کفش در آذربایجان شرقی 2.5 جفت در سال است که انتظار می رود با برگزاری همایش ملی صنعت کفش و چرم، سهم خرید کفش از سبد خانوارهای استان افزایش یابد.

 وی افزایش نرخ ارز و مقرون به صرفه نشدن واردات قانونی و غیرقانونی کفش را یادآور شد و گفت: در چنین شرایطی و با برگزاری همایش ملی صنعت کفش و چرم، تولیدکنندگان داخلی کفش، انگیزه بیشتری برای تولید کفش های متناسب با ذائقه مخاطبان را به دست آورند. /س
برچسب ها: تبریز ، همایش ، چرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.