با اجرای عملیات پاکسازی و شستشو 5 هزار و 900 متر مربع نمای شهری جنوب غرب تهران زیباسازی شد.

 ساخت بوستان انرژی در منطقه 17

معاون امور شهر و فضای سبز منطقه 17 گفت: بوستان انرژی در محل بوستان بازیافت به مساحت 8 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

صمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: این بوستان به مساحت 8 هزار و 750 متر مربع که در سال 1385 در محله و ؟؟؟احداث شده که برای تبدیل این بوستان به فضایی که برای تأمین انرژی روشنایی و بخشهای دیگر آن از انرژی سولار؟یا خورشیدی استفاده می شود.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست پایه های چراغ های مخصوص که در بخش بالایی آن صفحات فتوولتائیک نصب شده که بدنه آن قابلیت ذخیره سازی انرژی جذب شده را دارد.

صمدیان تصریح کرد: جانمایی سازه هایی که با این انرژی خورشیدی کار می کنند آغاز و اصلاح رسانی نحوه آشنایی و استفاده شهروندان از این امکانات انجام خواهد شد.

معاون امور شهر و فضای سبز منطقه 17خاطر نشان کرد:‌ این طرح تنها در بوستان هایی می توان اجرا کرد که فضای سبز و سازه های مرتفع در آن وجود نداشته باشد.

*برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در منطقه 17

مدیر روابط عمومی منطقه 17 گفت: خانه سلامت محله آذری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر با هدف پیشگیری از استعمال دخانیات کرد.

پناهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: خانه سلامت محله آذری ناحیه یک اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در مجتمع علمی فرهنگی شهیدان صبوری کرد.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی که با هدف پیشگیری از استعمال دخانیات در بین جوانان تشکیل شد کارشناس سلامت در خصوص تجمیع ظرفیت نهادهای محلی بردی پیشگیری و شناسایی و سازماندهی افراد علاقه مند به منظور آموزش داوطلبین توضیحاتی را ارائه کرد.

*آشنایی با چرخه بازیافت

رییس اداره بازیافت در منطقه 17 گفت: ایستگاه نقاشی با موضوع بازیافت در بوستان شهدای گمنام جنوب غرب تهران برگزار شد.

محمدرضاصادقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ایستگاه نقاشی کودک و بازیافت با هدف آشناکردن کودکان و خردسالان منطقه با مفهوم چرخه بازیافت در بوستان شهدای گمنام محله ابوذر شرقی برگزار شد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای شناخت و ترویج فرهنگ بازیافت و تکفیک زباله از مبدا آموزشگران با برپایی ایستگاه نقاشی با عنوان کودک و بازیافت برای کودکان آنها را بامسئله بازیافت و مهارت تشخیص پسماند خشک و تر آنها کردند.

وی خاطر نشان کرد: این ایستگاه با حضور 60 کودک برگزار و همچنین بسته های فرهنگی و جوایزی به آنها اهدا شد.

*برگزاری کلاس کارآفرینی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برای شهروندان جنوب غرب تهران برگزار شد.

مهران عباس پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: کلاس های کارآفرینی با هدف مدیریت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و ارتقای مهارت های شهروندی برگزار شد.

وی ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی و برای نخستین بار با همکاری شورایاری و مدیریت محله امامزاده حسن برگزار و در صورت استقبال و موفقیت در اجرای دوره های آموزشی این طرح در محله های دیگر اجرا خواهد شد.

عباس پور تصریح کرد: فعال سازی خانه صنایع دستی، راه اندازی واحد کار آفرینی تولید چرم، برگزاری کلاس های های آموزشی 12 رشته صنایع دستی از دیگر اقدامات در طول تابستن برای ارائه خدمات رایگان به شهروندان منطقه است.

*شهرداری منطقه 17

5هزار تماس شهروندی با سامانه 137

مسئول سامانه 137 منطقه 17 گفت: شهروندان منطقه 17 در هفته اول تیرماه 5115 بار سامانه 137 منطقه تماس گرفتند

خوشحال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: 5115 پیام در سامانه 137 به ثبت رسیده که از این تعداد به 4888 پیام رسیدگی شده و سایر پیام ها در دست اقدام گرفت.

وی اظهار داشت: نواحی سه و یک به ترتیب 1683 و 1494 پیام برای پاسخگویی به شهروندان منطقه فعالیت کردند مسئول سامانه 137 منطقه 17 تصریح کرد: بیشترین تماس های شهروندان در ناحیه 3و 2 در زمینه رسیدگی به فضای و کمترین خواسته آنها به ترتیب در حوزه شستشو و مبارزه با جانوران موذی بوده که در ناحیه یک نیز بیشترین خواسته شهروندان آسفالت بوده است.

*نمایی شهر جنوب غرب تهران زیباسازی شد

رییس اداره زیباسازی منطقه 17 گفت: با اجرای عملیات پاکسازی و شستشو 5 هزار و 900 متز مربع نمای شهری جنوب غرب تهران زیباسازی شد.

محمدرضا اخلاصی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: 5 هزار و 900 متر مربع نمای شهری جنوب غرب تهران توسط عوامل اجرایی اداره زیباسازی شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح نمای خیابان های زمزم، ابوذر، سجادشمالی و جنوبی، امین الملک شاندیز شستشو و هزار و 150 متر مربع از دیوارهای فرسوده سیمانکاری شدند.

رییس اداره زیباسازی منطقه 17 تصریح کرد: 10 مورد تابلو بدنما حذف، 420 مورد پلاک هابر فرسوده در منطقه تعویض و 3 عدد میل پرچم جدید برای برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در منطقه نصب شد.

اخلاصی خاطر نشان کرد: برای رفع آلودگی های بصری و حذف نمای نازیا؟، 3 هزار و 200 متر مربع از دیوار خیابان های پاکی، رضوان کیانی و سجادجنوبی توسط رنگ پوششی، نمای بهتری پیدا کردند.

*پایدار سازی فعالیت های گروه دوام در منطقه 17

ستاد مدیریت بحران منطقه 17 گفت: در راستای پایدارسازی آموزش های انجام شده در مدارس، در ایلام اوقات فراغت و تعطیلات تابستان اردوهای آموزشی، تفریحی نیم روزها برای دانش آموزان برگزار می کند.

محمدرضافراهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دوره های آموزشی به صورت رایگان و با حضور کارشناسانی از ستاد مدیریت بحران، مراکز آتش نشانی، هلال احمر و مراکز درمانی منطقه برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این کلاسها که در مدارس مراکز آموزشی و مراکز تفریحی منطقه و فرا منطقه ای برگزار می شود، مسابقات برپایی چادر اسکان موقت، کار با دستگاه های سبک و سنگین امدادگری توسط کارشناسان ستاد مدیریت بحران برای شرکت کنندگان در این طرح اجرا می شود.

فراهانی خاطر نشان کرد: در این برنامه ها نحوه مقابله و مدیریت بحران به ویژه زلزله اطفاء حریق و توانایی شناخت مکان های امن و ناامن به اعضای دوام آموزش داده می شود.

*تجلیل از جوانان نخبه جنوب غرب پایتخت

مدیر اداره سلامت منطقه 17 گفت: به بهانه برپایی همایش جوان ایرانی سرمایه ملی از جوانان نخبه جنوب پایتخت تجلیل شد.

جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بخش مهمی از شهروندان منطقه 17 را جوانان تشکیل می دهند که اجرای برنامه های مختلف برای این گروه سنی نشان دهنده توجه و اهمیت بالندگی آنها باشد.

وی ادامه داد: اگر برای جوانان برنامه ریزیهای مناسب انجام و امکانات مناسب در اختیار آنها قرار داده شود زمینه ساز رشد محله شهر و کشور خواهیم بود.

مدیر اداره سلامت منطقه 17 تصریح کرد: در این همایش از 14 نفر از نخبگان جوان منطقه 17 در زمینه های ورزشی، علمی، هنری و ادبی تجلیل شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار