سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه جامعه اسلامي دانشجويان شمال‌غرب در اعتراض به هتک حرمت عاشورا در جمهوري آذربايجان

الهام‌علی‌اف با اقدامات ضد اسلامي خود منتظر خشم مسلمان باشد

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال غرب کشور ، در محکومیت حرمت شکنی‌های صورت گرفته در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در جمهوری آذربایجان با حمایت و پشتیبانی دولت این کشور بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ بیانیه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال‌غرب کشور در محکومیت حرمت شکنی‌های جمهوری آذربایجان به همراه ترجمه آذری به شرح زير صادر شد:

بسمه تعالی

«و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون»

« یا حسین، اگر در عاشورا نبودیم تا یاریت کنیم، امروز برای یاری جدت به پا خواسته‌ایم»

"Ey husein agər aşura qunu olmasedıx bu qun sənin cədduva yardım etməyə hazırıx"

شاید دو سال پیش هنگامی که حاج محسن‌صمد‌اف عبارات بالا را بر زبان می‌آورد، به خوبی می‌دانست که زندان‌های رژیم باکو، پذیرای رهروان حسین‌اند و از همین روی است که در این دو سال قریب به دویست نفر از اسلام‌گرایان جمهوری آذربایجان در زندان‌های این رژیم روزگار گذرانده‌اند.

Iki il bunnan oncə »səmədof« bu sözləri diyəndə yaxçı bilirdi ki baki zındanları onı və 200 başka huseinçini gudur

اما این چه عدالتی است که در کشوری که بیش از نود درصد مردم آن مسلمان و بالغ بر هشتاد‌وپنج درصد آن شیعه هستند منادیان «هیهات من الذله» می‌بایست در سخت‌ترین اوضاع روزگار بگذرانند و هر لحظه در انتظار مأمورانی باشند که شبانه به خانه‌ی آنها سرازیر شده و آنها را با خود ببرند.

Ama bu nə ıdalətti, nəcur olar bir olkədəkı ki millətinin %90di musəlmandi və onların %85di şiədir «heyhat mennə zellə» diyənlər bir çətin şərayittə yaşasinlar və onların evlərinə tokulub onları tutsunlar

دولت الهام‌علی‌اف مدت‌هاست که باطن خویش را آشکار نموده و ماهیت ضد اسلامی خود را بر همگان نمایان ساخته است. اقداماتی از قبیل ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه، برگزاری و ترویج مراسم رقص و آواز و می‌گساری، تخریب مساجد، اهانت به شعائر دینی و ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری در این کشور بیش از هر چیز نشان از این رویکرد دولت آذربایجان دارد.

Elham əlief döləti illər boyudur öz islama qarşı oldunu gorsədir və hicabi mədarisdə məmnu eliyib və şərab işməyi camiədə rıvac verib, məscidləri xarabliyir və imam huseinə əza tutmağı məmnu edib

اکنون با آغاز سال نو میلادی، دولت آذربایجان هفت روز را به عنوان تعطیلات رسمی در این کشور اعلام کرده و تمهیدات ویژه‌ای را برای برپایی جشن‌های سال نو میلادی در اقصی نقاط این کشور اندیشیده است؛ حال آنکه با وجود غلبه‌ مذهب تشیع در این کشور، در کمال تعجب شاهد بی‌حرمتی به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان خصوصاً در روز عاشورا می‌باشیم تا آنجا که متأسفانه حتی این روز به عنوان یک روز تعطیل در تقویم رسمی این کشور محسوب نمی‌شود!

Yeni miladi ildə baki doləti yetti gün tətillik elam edib və məxsus mərasimlər bu zəminədə hazırlayıb ama aşura gunu hurmətsizlik edib və bu gun tətil deyir

اکنون جای این سؤال است که چه قرابتی میان ملت مسلمان آذربایجان با عید کریسمس که خود یادگاری به‌ جای‌مانده از دوران کمونیستی در این کشور است وجود دارد؟ آیا بهتر نیست دولت‌مردان آذربایجان، به جای اینکه نگران عید کریسمس باشند، صدای مردم خود را بشنوند و به خواسته‌های آنان و آزادی سرزمین اشغال شده‌ی قره‌باغ بیندیشند؟

Ama bu soru cavabsiz qalır ki azərbaycan musəlmanlarının və krisməsin nə rabıtəsi var ? yaddan çıxmasın ki bu krisməs özi komonismin yadıgarıdır.

Aya bu şərayittə yaxçı dəyir bu işlərin yerinə azərbaycan doləti öz millətinin fikrində olsun və dağlıq qarabağı azad etsin

ما تشکل‌های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شمال غرب کشور ضمن ابراز تأسف از بروز چنین اقداماتی در جمهوری آذربایجان، بار دیگر به دولت این کشور هشدار می‌دهیم که اگر همین روش و منش را ادامه دهند، به زودی در آتش خشم و غیرت مردم خویش خواهند سوخت و سرنوشتی جز آن‌چه بر سر مبارک و بن‌علی و قذافی آمده نخواهند داشت.

Biz iranin turk vilayətlərinin İslam cəmiyyəti nin təşkilatlarında ozv olan oyrənciləri bir dahada azərbaycan dovlətçilərinə huşdar veririk agər bu yolda galsalar azərbaycan millətinin ğeirət otunda yanacıxlar və yazıları «husni mubarək» və «gəzzafi» və «ben əli» tək olacıx

والسلام علی من اتبع الهدی

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز

 səhənd universitisinin İslam cəmiyyəti

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

 təbriz universitisinin İslam cəmiyyəti

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

 zəncan universitisinin İslam cəmiyyəti

- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

 Muhəggege ərdəbili universitisinin İslam cəmiyyəti

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.