برگزاري مسابقات يوروويژن در جمهوري آذربايجان كه با رژه 2000 همجنس باز همراه است مدتي است كه سر و صداي بسياري را در محافل سياسي و رسانه اي دنيا به راه انداخته است.در اين ميان جمهوري آذربايجان با اقراض سنگيني از كشورهاي غربي مسابقات كاملا غربي را در يك كشور با جمعيت بيش از 90 درصد مسلمان فراهم كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ برنامه یوروویژن یکی از قدیمی ترین نمایش های تلویزونی در کل دنیا است که هر ساله در یکی از کشورهای عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا برگزارمیشود و در این به اصطلاح جشن تلویزونی هر کدام از کشورهای عضو ، ترانه ایی را به صورت زنده میخوانند که برنده مسابقه به عنوان میزبان دور بعد معرفی خواهد شد. امسال قرار است که این جشن در باکو پایتخت جمهوري آذربایجان وبا کمک رادیو و تلویزیون دولتی این کشور برگزار شود.

براساس اطلاعات منتشر شده در سايت هاي خبري در خصوص هزينه هاي برگزاري اين مسابقات كه امسال با رژه 2000 همجنس باز در باكو آغاز مي شود چيزي بالغ بر يك ميليارد منات برابر با 1.800.000.000.000 (يك تريليون و 800 ميليارد تومان) براي جمهوري آذربايجان هزينه مالي خواهد داشت.اين در حالي است كه بيش از 80 درصد مردم اين كشور با مشكلات حاد و طاقت فرساي اقتصادي مواجه هستند.
 

هزينه هاي برگزاري مسابقات در باكو
بر اساس برآوردهاي صورت گرفته جمهوري آذربايجان براي محل برگزاري مسابقات يوروويژن در استاديوم كريستال باكو مبلغي معادل 850 ميليارد تومان هزينه كرده و مسئوليت ساخت آن را به يك شركت آلمانی به نام Alpine Bau Deutschland AG واگذار كرده است.برگزاري مسابقات در استاديوم كريستال باكو چيزي بالغ بر 172 ميلون دلار هزينه خواهد داشت و مسئولان برگزاري اين مسابقات در کنار ساختمان کریستال هال( ساختمان جشن) پرچمي 38 ميليون دلاري را نصب كرده اند.در مجموع برگزاري مسابقات يوروويژن در باكو هزينه اي بالغ بر يك تريليون و 800 ميليارد توماني روي دوش مردم اين كشور مي گذارد.
 

نرخ فقر در جمهوري آذربايجان
بر اساس آخرین گزارش, جمهوري آذربایجان با بیش از ده میلیون نفر جمعیت از نرخ فقر حدود 40درصدي و از نرخ بیکاری 15 درصدي رنج میبرد و این در حالی است که نرخ رشد این کشور هم از عدد صفر را نشان مي دهد و اين در حالي است كه مردم جمهوري آذربايجان از مشكلات اقتصادي متعدد در جامعه خود رنج مي‌برند و با وجود اشتغال به‌كار 2 ميليون آذري در نواحي سرد سيبري بعلت نبود امكانات كاري در خاك جمهوري آذربايجان، هنوز بيش از 40 درصد مردم اين كشور زير خط فقر زندگي مي‌كنند.
 

خانواده رییس جمهور اذربایجان از ساخت تالار یورویژن نفع می برد
ساختمان اجرای مراسم یروروویژن 850 ميليارد تومان برای دولت باكو هزینه داشته است. تحقیقات OCCRP ( سازمان تحقیقات در فساد و جرایم سازمان دهی شده) نشان از این دارد که خانواده رییس جمهور شخصا از سرمایه گذاری در ساختمان برگزاری جشن از طریق شرکت ساختمانی آزنکو به طور مخفیانه سود مالی می برد.
 

نزديك شدن به زمان برگزاري مسابقات و تشديد سركوب ها
با نزديك شدن به زمان برگزاري رژه همجنس بازان و مسابقات يوروويژن در باكو گروه هاي مخالف با برپايي تظاهرات مسالمت آميز مخالفت خود را با برگزاري اين مسابقات در كشور 90 درصد مسلمان نشين جمهوري آذربايجان اعلام كردند كه نتيجه اعتراضات مسالمت آكيزشان با چيزي جز خشونت و باتون جواب داده نشد.
تمام سازمان هاي موثر و مستقل از نقض حقوق بشر در جمهوري آذربایجان انتقاد مي كنند.در سال 2011 مردم جمهوري اذربايجان به دنبال بهبود وضعيت ، تظاهرات هاي مسالمت آميزي را برگزار كردند كه با خشونت وحشتناك پليس اين كشور مواجه شد.مقامات جمهوري آذربايجان با متوقف کردن این تظاهرات ها به دنبال افزایش فشارهای اجتماعی بر مردم است.
 

جمهوري آذربايجان يكي از بدهكارترين كشورهاي جهان

جمهوري آذربايجان با وجود داشتن منابع طبيعي از جمله نفت يكي از بدهكارترين كشورهاي دنياست.

حمايت هاي رسانه اي گسترده از مسابقات يوروويژن
با گسترده تر شدن مخالفت ها با برگزاري مسابقات يوروويژن در مرزهاي داخل جمهوري آذربايجان و كشورهاي همسايه رسانه هاي در خدمت دولت غربي هم به كمك مقامات باكو آمده اند.رسانه هاي دولتي انگليس ، آمريكا ، آلمان و رژيم صهيونيستي ضمن تبليغات براي برگزاري اين دور از مسابقات در باكو با ايجاد فضاي رسانه اي همسو با برگزاري اين مسابقات در باكو جو حاكم در جمهوري آذربايجان را موافق با برگزاري اين مسابقات جلوه مي دهند.
 

تامين امنيت مسابقات بر عهده سازمان جاسوسي موساد
برابر اطلاعات سري منتشر شده ، سازمان جاسوسي موساد با در نظر گرفتن سهميه نيروهاي ويژه مسئوليت تامين امنيت اين مسابقات را به عهده گرفته است تا هرگونه اعتراض و نا امني را در زمان برگزاري مسابقات با همكاري نيروهاي پليس جمهوري آذربايجان سركوب كند.

سيطره رژيم صهيونيستي بر جمهوري آذربايجان
تلاش های رژیم اشغالگر قدس برای نفوذ در مناطقی دیگر غیر از فلسطین اشغالی، اقدامی مسبوق به سابقه است. در سال های دهه 1950، دیوید بن گوریون از مقامات رژيم صهيونيستي در صدد بود تا یك اتحادیه خاورمیانه ای غیر عربی شامل تركیه، اتیوپی، ایران و اسراییل به وجود آورد. این تلاش كه "استراتژی پیرامون" نامیده می شد در نهایت به دلیل سقوط شاه ایران در اواخر دهه 1970 به شكست انجامید.

این نكته نشان دهنده این مطلب است كه رژیم اشغالگر قدس همواره به دنبال یافتن جای پایی در منطقه برای افزایش نفوذ خود و نیز یافتن متحدان جدید در منطقه بوده است كه در نتیجه شكست در طرح قبلی خود به دنبال آلترناتیو های جدیدی در منطقه بوده و می باشد و فروپاشی شوروی فرصت تازه ای برای اینگونه اقدامات در اختیار این رژیم قرار داد تا بتواند با استفاده از خلأ ایجاد شده پس از سقوط شوروی، به نفوذ در جمهوری های سابق این كشور بپردازد. رژیم اشغالگر قدس حتی قبل از فروپاشی شوروی آغاز به برقراری تماس با مناطق قفقاز و آسیای مركزی كرده بود تا بتواند آنها را تحت حوزه نفوذ خود در آورد.

در رابطه با نفوذ رژيم صهيونيستي در جمهوري آذربایجان این نكته را نیز نباید فراموش كرد كه جمهوري آذربایجان به خاطر آلودگي شديد مالي، فرصتی كاملا آماده برای اسراییل بود. زیرا رژيم صهيونيستي آماده بود تا حجم قابل توجهی رشوه و هزينه هاي ولخرجي عناصر آلوده در حاكميت جمهوري آذربايجان را تامين كند و مسئولان این جمهوری نیز مترصد فرصت هایی این چنینی بودند تا خلأ منابع مالی ناشی از عدم حمایت روسیه را بتوانند به نحوی پر كنند. رژیم صهیونیستی در دسامبر سال 1991 میلادی، استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت و در آوریل سال 1992 روابط جمهوری آذربایجان با این رژیم آغاز شد.

آمریكا همواره یكی از تسهیل كنندگان امور برای رژیم اشغالگر قدس در عرصه های گوناگون بوده است و مسأله نفوذ اسراییل غاصب در آسیای مركزی و قفقاز نیز از این قاعده مستثنا نیست. در اوت 1992، ایالات متحده آمریكا و اسرائیل پروژه مشتركی را در این جمهوری ها ارائه دادند كه در آن آمریكا مخارج مالی لازم را تامین می كرد و اسراییل غاصب انتقال تكنولوژی در عرصه های خاص دیگر را بر عهده داشت. رژیم اشغالگر قدس تلاش كرده است تا تهدید گروه هاي اسلامی را جایگزین خطر سرخ سابق كند. در این رابطه به نظر می رسد كه در بوق و كرنا كردن تهدید اسلام گرايان بر آسیای میانه ( و قفقاز ) جلب نظر عموم در غرب و به ویژه آمریكا را هدف قرار داده است. همان طور كه بر همه آشكار است، رژیم های غربی به شدت طرفدار جوامع غیر مذهبی (سكولار)هستند. خلأ قدرت در آسیای مركزی ( و قفقاز )، رژيم صهيونيستي را تشویق كرده است تا شیوه های غربی حكومت را در این كشورها گسترش دهد.
روي كار آمدن دولتمردان متمايل به دولت هاي غربي و به ويژه صهيونيست ها در جمهوري آذربايجان فضا را براي رشد غده سرطاني رژيم صهيونيستي در دواير مهم دولتي جمهوري آذربايجان فراهم آورده است تا جايي تفكر صهيونيستي سراسر وجود سيستم دولتي جمهوري آذربايجان را گرفته است.اين روزها دولت باكو ماشين بسيار دقيقي در پيشبرد اهداف دولت هاي غربي و رژيم صهيونيستي شده است.درطول ساليان گذشته و بالاخص در زمان رياست جمهوري الهام علي اف روابط پيدا و پنهان مالي و سياسي جمهوري آذربايجان با صهيونيست ها افزايش چشمگيري يافته است و در تمامي تصميم هاي مسئولان اين كشور مي توان رد پايي از تفكر صهيونيستي را مشاهده كرد.
دولتمردان جمهوري آذربايجان به بهانه مبارزه با لابي ارامنه به سمت لابي صهيون متمايل شده و در اين راه دچار توجيح و اشتباهي استراتژيك شده اند چرا كه هيچ گاه فرصت استفاه از لابي صهيونيست ها را نخواهند داشت و فرصتي هم براي استفاده از آن برايشان پيش نمي آيد.
البته رژيم صهيونيستي هم در ازاي در اختيار داشتن فضاي سياسي ، اجتماعي و حتي فيزيكي جمهوري آذربايجان خود را ملزم به تامين منابع مالي دولت فاسد باكو مي بيند.حجم روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان با رژیم اشغالگر قدس به حدی است كه این رژیم بعد از ایتالیا دومین وارد كننده نفت از این جمهوری می باشد. و اخیراً نیز قراردادی یك میلیارد و ششصد میلیون دلاری بین آذربایجان و رژیم صهیونیستی در زمینه امور نظامی منعقد شده كه بر اساس آن، این رژیم مبادرت به فروش هواپیماهای جاسوسی به جمهوری آذربایجان كرده است.

تندروی های الهام علی اف در حفظ رابطه با رژیم اشغالگر قدس به حدی است كه وی از هر فرصتی برای نشان دادن دوستی خود با این رژیم استفاده می كند. كه آخرین مورد آن را می توان پیام تبریك علی اف به شیمون پرز به مناسبت سالگرد تاسیس این رژیم دانست در جايي كه علي اف از طرف مردم مسلمان آذربايجان آن هم با وقاحت تمام به شيمون پرز تبريك مي گويد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
اسراییل همان کشور غیر مسلمانی بود که در جنگ ارمنستان از شیعیان قره باغ دفاع و ایران همان کشوره شیعه ایست که تسخیلات نظامی به ارمنستان میرساند!!! چشمها را باید شست!!! واقعیت را باید دید!!!
آخرین اخبار