بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران و مدرسه معصوميه قم طي بيانيه اي نسبت به اقدامات دین ستیزانه اقلیت حاکم جمهوری آذربایجان هشدار دادند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پی اقدامات دین ستیزانه اقلیت حاکم بر کشور جمهوری آذربایجان در ایجاد محدودیت برای اکثریت مردم مسلمان آن کشور و در اعتراض به تصویب قانون منع حجاب، تخریب مساجد و دستگیری علمای دین و رهبران اسلام‌گرا بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و مدرسه معصومیه قم در بیانیه ای نسبت به اقدامات دین ستیزانه آن دولت هشدار دادند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَ يَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنافِقينَ هُمُ الْفاسِقُونَ (التوبه/67)
مردان و زنان منافق، [همانند] يكديگرند. به كار ناپسند وامى‏دارند و از كار پسنديده باز مي‌‏دارند، و دستهاى خود را [از انفاق‏] فرو مي‌‏بندند. خدا را فراموش كردند، پس [خدا هم‏] فراموششان كرد. در حقيقت، اين منافقانند كه فاسقند.

سخنان انقلابی سال گذشته‏ حاج محسن صمدف که هفته جاری، ایام سالگرد سخنرانی انقلابی و دستگیری او می باشد، بیانگر آن بود که بناست روح عاشورا، بار دیگر اتفاقی نادر در جهان به راه اندازد. اتفاقی که یکی دیگر از شاگردان مکتب اسلام که از معلم خرداد 42 درس آموخته پرچمدار آن است. مقایسه‏ نظام سکولار بلکه دین ستیز الهام علی اف با حکومت یزید، یادآور سخنان حضرت روح الله بود؛ یادآور روزی که امام خمینی رحمه الله علیه نظام دیکتاتوری محمدرضا پهلوی را با حکومت یزید مقایسه کرد. روزی که آمریکا هم نمی‏دانست حکومت دین ستیز عامل وابسته شان در ایران بر اثر این روشنگری ها طومارش در هم خواهد پیچید.

هنگامی که شاه مخلوع ایران، امام خمینی رحمه الله علیه را تبعید کرد، نمی‏دانست که همو روزی انقلابی به پا خواهد کرد خاندان پهلوی و حکومت ضد دینی اش را برباد خواهد داد که شاگردان و فرزندان معنوی او نیز در سراسر جهان به تأسی از او، مزدوران استکبار را چون حسنی نامبارک ها و قذافی ها و ... به زباله دان تاریخ خواهند سپرد.

و امروز نیز الهام علی اف غافل، نمی‏داند که با رفتارهای ضددینی خود چه می کند و پا جای پای چه ظالمان نگونبختی می گذارد! گویا نمی‏‌داند که مردم غیورکشورش دلبسته‏ کربلایند و روزی با همراهی علمای دینشان، جمهوری اسلامی دیگری در جهان به راه می‏اندازند تا ادامه‏ی نهضتی را بدهند که از آدم ابوالبشر و ابراهیم ادهم آغاز شده و در عصر معاصر، انقلاب اسلامی در ایران ادامه دهنده آن است.

نظام سلطه استکبار با وحشت از حکومت های مسلمان و در راستای نقشه اسلام هراسی، به دنبال آن است که باورهای عاشورایی و مهدوی مردم را با فرهنگ اغواگر و هوس‏آمیز غربی تغییر دهد. اما گویا تجربه‏ی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برایشان عبرت آمیز نبوده است . علمای دینی و روحانیون مکتب اسلام به رسالت خویش آگاهند و هرگز در مقابل آنان که بخواهند با اسلام و مسلمانی مبارزه کنند سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

آذربایجان کشوری است که اکثریت نود و دو درصدی آن را مسلمانان تشکیل می دهند. هنوز مردم این کشور خاطره شیرین فروپاشی نظام ضدالهی کمونیست را فراموش نکرده اند. تاسف داستان ناراحت کننده آذربایجان آنجاست که اکثریت مردم مسلمان در اعتراض به قانون منع حجاب، تظاهرات فراوانی علیه دولت اقلیت و ضد اسلام بر پا نمودند. دولت هم در راستای دین‏ ستیزی، دست به تخریب مساجد و دستگیری علمای دین و رهبران اسلام گرا پرداخت و مبارزه با هر نماد دینی را سرلوحه‏ کار خود قرار داد. اما رئیس جمهور غفلت زده ی آذربایجان مسلمان وعده الهی را از یاد برده است که فرموده: يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ (سوره مبارکه صف/آیه 8)

بسیجیان دانشجو و طلبه، نوید یک انقلاب دیگر را در آینده‏ای نه چندان دور برای جهان اسلام و مستضعفین عالم می‏دهند و ضمن حمایت همه جانبه از برادران اسلام‏‌گرای جمهوری آذربایجان، نکات ذیل را گوشزد می‏نمایند:

1. خطاب نخستمان به رئیس جمهور آذربایجان، آقای الهام علی اف می باشد.
کسی که فقط نام مسلمان را، همراه خود دارد و سراب پوشالی غرب، هویت او را به دست فراموشی داده است. آقای علی اف توصیه دانشجویان ایران اسلامی به شما آن است که اندکی در تاریخ کشورمان از ژوئن سال 1963 (خرداد 1342) تا پیروزی انقلاب اسلامی غور نمایید. تاریخ معلم انسان هاست و آن کس که نخواهد از تجارب تلخ حکمرانان گذشته عبرت بگیرد به سرنوشتی دچار خواهد شد که سرانجام آن زوال و فناست. اسلام دین غنی و پرمحتوایی است و دنباله روی از حکومت های غربی که هم اکنون در مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی دست و پا می زنند از سوی یک مسلمان عاقلانه به نظر نمی رسد.

ما هم این جا، می‏خواهیم همان نصیحتی را که امام خمینی رحمه الله علیه به شاه مخلوع ایران نمود، تکرار کنیم که:
« ای آقای شاه! ای جناب شاه! من به تونصیحت می کنم؛ دست بردار از این کارها. آقا! اغفال دارند می کنند تو را.
من میل ندارم که یک روز اگر بخواهند تو بروی، همه شکر کنند.»

2. بسیجیان دانشجو و طلبه به تمام دلسوزان مسلمان و مستضعفین عالم بشارت انقلاب دیگری را در آینده‏ای نزدیک، علیه آمریکا و اسراییل و با مبانی دین الهی و به دست مردم انقلابی آذربایجان می‏دهد. بدانند که اشخاص کوچکی مثل محمدرضا پهلوی، حسنی مبارک، بن‏علی، علی عبدالله صالح، احمد بن‏عیسی آل خلیفه و هر آن کس که مزدور نظام استکبار علیه مردم مسلمان خود باشد، ریشه‏‌ای نداشته و محکوم به نابودی است. همان مردمی که در اعتراض به منع حجاب در خیابان‏های آذربایجان تظاهرات کردند، روزی پرچم صلح و دوستی را که همان پرچم اسلام است، بر بلندترین قله‏ های عالم بر خواهند افراشت.

3. وزارت خارجه و تمامی مسئولین سیاست خارجی ایران، به حکم بند 16 ماده 3 قانون اساسی، ملزم به حمایت بی‌دریغ از مستضعفان‌ جهان‌ هستند. جمهوری آذربایجان کشوری مسلمان و دارای نقاط اشتراک دینی و مذهبی بسیار برجسته ای با ما می باشد ندای به حق مردم مسلمان این کشور و سکوت مجامع و رسانه های غربی امر آشکاری است که دستگاه دیپلماسی ما باید فعالانه در این حوزه عمل نماید. جهت یادآوری این سخن حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را متذکر می شویم:

«من مى‏ خواهم به تمام مردم جهان بگويم كه هر گز ميانجى بين ظالم و مظلوم نشوند. بايد در چنين مواقعى طرف مظلوم را گرفت و خصمانه بر دشمن تاخت. آخر ميانجيگرى بين ظالم و مظلوم خود ظلمى بزرگ است‏.»

آیا دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خصمانه بر اقلیت ظالم حاکم در کشور آذربایجان تاخته است؟ آزادی رهبران اسلامگرای آذربایجان خواسته ی ملت ایران است که وزارت خارجه موظف و مکلف به پیگیری آن می باشد.

4. بر رسانه‏ های داخلی و مسوولین رسانه‏ ملی جمهوری اسلامی ایران، ضروری است که در اخبار صدا و سیما، اخبار کشور آذربایجان را در ردیف اخبار بیداری اسلامی قرار دهند. بیداری مردم آذربایجان، هم مردمی است، هم اسلامی و هم ضد آمریکایی. ضمن این که قرابت فرهنگی ایران و آذربایجان بسیار پررنگ می باشد. وظیفه اسلامی و انسانی رسانه‏ هاست که ندای آزادی خواهانه و ظلم ستیزانه ملت مسلمان آذربایجان را به گوش جهانیان برسانند.

در انتها بار دیگر تاکید می‌‏شود که بسیج دانشجو و طلبه بنا بر عقلانیت و معیارهای اسلامی خود، حمایت همه جانبه از مردم مسلمان مظلوم آذربایجان را وظیفه‏ خود می‏داند و تلاش دارد که مظلومیت آنان را به گوش مستضعفین جهان برساند.

به فضل الهی دستگیری‏ها و قوانین اسلام ستیزانه و ارعاب ها و تهدیدهای دولت حداقلی آذربایجان هم تاثیری در حرکت پیش‏رونده‏ مردم آذربایجان ندارد و با صبر و مبارزه‏ انقلابی جوانان آذری، نهضت اسلامی این خطه نیز به پیروزی خواهد رسید و پرچم اسلام برفراز آن کشور به اهتزاز در خواهد آمد.


وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ لكِنَّ الْمُنافِقينَ لا يَعْلَمُونَ (المنافقون/8)
والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

بسیج دانشجویی دانشگاه های امام صادق (علیه السلام)، تهران و علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، علم و صنعت، بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار