"آنار بایراملو" خبرنگار محلی شبکه جهانی سحر و رادیو برون مرزی آذری زبان صداوسیما و راننده محلی دفتر صداوسیما در باکو دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر؛ماموران وزارت امنیت ملی و نیروی پلیس جمهوری آذربایجان با شروع موج جدیدی از دستگیری گسترده دینداران در این جمهوری نزدیک به 30 تن را بازداشت کردند.
دراین میان آنار بایراملو خبرنگار محلی شبکه جهانی سحر و رادیوهای برونمرزی صداوسیما در باکو و نیز راننده محلی این دفتر نیز روز جمعه به اتهامات واهی دستگیر شده اند.
پلیس باکو در ادعایی کاملا واهی این دو نیروی محلی دفتر صداوسیما در باکو را به "همراه داشتن مواد مخدر" متهم کرده است.
سایت اسلام – آذری جمهوری آذربایجان درهمین مورد گزارش داده است نزدیک به 20 نفر در روستای مذهبی نارداران که بخاطر مجاور بودن با حرم امامزاده بی بی رحیمه ( خواهر امام رضا ع ) شهرت مذهبی دارد، طی روزهای اخیر دستگیر شده اند.
همچنین حجت الاسلام الهام علی اف ساکن منطقه بینه قدی باکو ، حاج آصف علی اف روحانی اهل گنجه ، حاج ایلقار علی اف از اهالی روستای گوی تپه شهرستان جلیل آباد ، الهام علی اکبراف عضو حزب شعبه حزب اسلام در گنجه و سهراب قلی اف از دینداران ساکن شهر سومقاییت در نزدیکی باکو روز جمعه ، پیش یا پس از شرکت در نمازهای جمعه دستگیر شدند.
گفتنی است طی دوره پس از ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان که با اعتراضات گسترده مردم و روحانیون این کشور مواجه شده است، بیش از 50 نفر از دینداران و روحانیون فعال و سرشناس جمهوری آذربایجان دستگیر شده اند که به اغلب آنها اتهامات واهی نظیر همراه داشتن مواد مخدر یا سلاح زده شده است!!
همچنین دکتر محسن صمداف رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان که از ابتدای سال گذشته میلادی به علت انتقاد صریح از الهام علی اف بخاطر ممنوع کردن حجاب دختران دانش آموز در مدارس دستگیر شده، به "کودتا و نگهداری سلاح " متهم شده است!
برغم انتقادهای گسترده فعالان حقوق بشری در جمهوری آذربایجان از دستگیری گسترده دینداران و اعضای حزب اسلام و سایر گروه های اسلامی و طرح اتهامات بی اساس از قبیل نگهداری مواد مخدر و سلاح و شرارت و برهم زدن نظم عمومی، دولت باکو موج دستگیری ها را تشدید کرده است.
دولت باکو طی هفته های اخیر به علت افزایش انتقادات عمومی از قطع برق و گاز در باکو و سایر مناطق جمهوری آذربایجان و نیز اعتراضات مردمی به تدارک برگزاری رژه همجنسگرایان در باکو در حاشیه مسابقه ابتذال آلود "یوروویژن" در ماه های آینده ، سرکوب نیروهای فعال اسلامی را بطور جدی تری می کند.
دستگیری کارکنان دفتر صداوسیمای ج.ا.ا. در باکو همچنین درحالی اتفاق افتاده است که چندی پیش وزارت خارجه کشورمان رسما به سفیر جمهوری آذربایجان درتهران به خاطر کمک این کشور به عوامل ترور دانشمندان هسته ای ایران اعتراض کرد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار