بدنبال سركوب اعتراضات مردمی در آذربایجان از سوی نیروهای دولتی،دولت آلمان ضمن انتقاد از وضعیت حقوق بشر در این كشور از مقامات باكو خواست به حفظ موازین حقوق بشری در كشور خود پایبند باشند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ،سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان امروز در نشست خبری با خبرنگاران، درخصوص ناآرامی های آذربایجان،تاكید كرد: برلین تحولات باكو را با دقت زیر نظر دارد و تحولات در حیطه حقوق بشر و آزادی بیان در این كشور را با دید منتقدانه دنبال می كند.

آندریاس پشكه با تاكید بر ضرورت بهبود بخشیدن به وضعیت حقوق بشر در آذربایجان،افزود: موضوعات مربوط به رعایت موازین حقوق بشر در دیدار با مقامات آذری مورد بحث قرار می گیرد و در این راستا، گوئیدو وستروله،وزیر امورخارجه و ماركوس لونینگ هماهنگ كننده حقوق بشر دولت آلمان نیز انتقاداتی به وضعیت حقوق بشر در آذربایجان وارد كرده اند.

سازمان عفو بین المللی نیز بدنبال حملات خشونت‌آمیز پلیس آذربایجان به گروه های معترض در باكو، از رویكرد دولت این كشور در حمایت از آزادی بیان انتقاد و آن را محكوم كرده است.این سازمان جمهوری آذربایجان را متهم كرده كه با سوء استفاده از میزبانی مسابقات موسیقی اروپایی موسوم به یوروویژن، برای انحراف افكار عمومی تلاش می‌كند.این سازمان همچنین از رئیس جمهور آذربایجان خواسته از برخورد خشونت‌آمیز با معترضان و مخالفان بپرهیزد و همه زندانیان سیاسی را آزاد كند. 

عفو بین‌الملل معتقد است،جذابیت های مسابقه یوروویژن نباید وسیله پرده‌پوشی بر نقض گسترده و خشونت‌آمیز حقوق بشر در آذربایجان شود.در گزارش انتقادی سازمان عفو بین الملل درمورد وضعیت حقوق بشر در آذربایجان، آمده است: حقوق شهروندان در جمهوری آذربایجان بصورت گسترده نادیده گرفته می‌شود و نیروهای حكومتی مانع تجمع مخالفان شده و گردهمایی‌های آنها را با خشونت برهم می‌زنند.

تظاهرات معترضان به سیاست های الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان طی روزهای گذشته در این كشور با برخورد خشونت آمیز نیروهای دولتی مواجه شده بطوریكه كه پلیس،معترضان را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده و صدها تن از آنان را دستگیر و روانه زندانها كرده است.

گفتنی است، پنجاه و هفتمین دور مسابقه آوازخوانی یوروویژن از روز شنبه در باكو برگزار می‌شود.

برچسب ها: آلمان ، انتقاد ، بشر ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار