سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تورک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

سهل‌انگاري دستگاه‌هاي ذيربط مهم‌ترين عامل گسترش زمين‌خواري

رئیس شعبه دادسرای ویژه زمین‌خواری، مهم‌ترين عامل گسترش زمين‌خواري را کوتاهي سازمان حفاظت از محيط زيست و وزارت راه، مسکن و شهرسازي دانست.

مرتضی تورک در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه زمین‌خواری به طور گسترده‌ای رایج شده است، اظهار داشت: زمین‌خواری يکي از مهم‌ترین پرونده‌های جرايم اقتصادی امروز ایران را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: "زمين خواري" به معناي ناديده گرفتن حقوق مالكيت افراد بر املاك و اراضي شخصي يا تصرف مراتع و اراضي موات، محيط زيست، اراضي ملي و يا املاك متعلق به دولت يا شركت‌هاي وابسته به دولت و يا سازمان‌هاي عمومي است.

معاون دادستان تهران با بيان اينکه حفاظت از اراضي دولتي به عهده وزارت مسکن، راه و شهرسازي و سازمان حفاظت از محيط زيست، است، اظهار داشت: اگر هر کدام از این دستگاه‌های دولتی حفاظت و صیانت از اراضی را انجام ندهند، دزدی و زمین‌خواری صورت می‌گیرد.

وي افزود: سازمان‌هاي دولتي بايد در واگذاري‌ها دقت كنند تا زمين‌ها و مستغلات به نام مردم و كام زمين‌خواران رها نشود.

رئیس شعبه دادسرای ویژه زمین‌خواری مهم‌ترین عامل گسترش زمین‌خواری را کوتاهی دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: اگر بر وزارت مسکن و راه و شهرسازی و همچنین حفاظت از محیط زیست نظارت بيشتري صورت گيرد، بسیاری از مشکلات زمین‌خواری حل شده و نیازی به تصویب قانون جديد برای مبارزه با زمین‌خواری نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.