رئيس کل ديوان محاسبات کشور گفت : اين سازمان تاکنون زمينه دريافت بيش از 5 هزار ميليارد تومان ماليات را براي دولت شناسايي کرده است .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، آقاي رحماني فضلي امروز در همايش 2 روزه مديران ديوان محاسبات کشور در بندرعباس افزود: ظرفيت دريافت ماليات در کشور 70 هزار ميليارد تومان است که دولت تنها موفق به تحقق 35 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي شده است .
وي اولويت اصلي ديوان محاسبات کشور را پيشگيري و تعامل با مديران دستگاههاي اجرايي کشور بيان کرد و گفت : ديوان محاسبات کشور با اجراي طرح محاسبه ضمني در هر سه ماه يکبار عملکرد دستگاههاي اجرايي را ارزيابي  مي کند .
رئيس کل ديوان محاسبات کشور گفت : آموزش و پژوهش دو برنامه اصلي ديوان محاسبات کشور است و برنامه ريزي فعاليت آن بر اساس برنامه 10 ساله و به صورت دو سند چشم انداز 5 ساله اجرا مي شود.
آقاي رحماني فضلي مهمترين پرونده هاي در دست اقدام را رسيدگي به تخلف بزرگ بانکي ، زمين خواري و معوقه هاي بانکي اعلام کرد و افزود : ديوان محاسبات کشور اجراي طرحهايي را در حوزه فعاليتهاي نفتي ، ماليات و بانک به صورت ويژه مستمر پيگيري مي کند .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.