نشست خبري حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي

دادستان به عنوان مدعي‌العموم عليه خواننده هتاك اقدام مي‌كند

سخنگوي قوه قضاييه از كشف اسناد جديدي در ارتباط با پرونده فساد بزرگ بانكي طي 7 الي 8 روز اخير خبر دادو گفت:‌ مديركل سابق حراست بانك مركزي نيز در ارتباط با اين پرونده بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛  حجت الاسلام غلامحسين محسني‌ اژه‌اي عصر امروز در سي‌امين نشست خبري خود با اشاره به آخرين وضعيت پرونده فساد بزرگ بانكي اظهار داشت: دراين ارتباط طي 7 الي 8 روز اخير اسناد جديدي از متهمان كشف شده كه تا كنون چندان راجع به آنها اعتراف نكرده بودند.

وي در توضيح اين مطلب افزود: يكي از متهمان كه وكيل دادگستري بوده و چند وقتي در بازداشت است به تازگي يك هارد را كه مخفي بوده ارائه كرده كه حاوي صدها صفحه سند و اسناد مخفي ديگري در اين پرونده است.

 

همچنين مديركل سابق حراست بانك مركزي نيز در ارتباط با پرونده فساد بانكي دستگير شده است.

 

محسني اژه‌اي با بيان اينكه در اين پرونده افراد زيادي به طور شبانه‌روزي مشغول تلاش هستند گفت: در رابطه با محكوميت مديران عامل مناطق آزاد تجاري ارس و اروند نيز احكام صادر شده بد نيست و فعلا نمي‌توان در رابطه با جزئيات آن اظهار نظر كرد.

 

*دادستان به عنوان مدعي‌العموم عليه خواننده هتاك اقدام مي‌كند


سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به پرسشي درباره اقدام خواننده هتاك در توهين به مقدسات شيعه و برنامه دستگاه قضايي براي مقابله با اين حركت گفت:‌ در اين زمينه دادستان به عنوان مدعي العموم اقدام خواهد كرد.

 

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي درباره برنامه‌هاي دستگاه قضايي براي مقابله با قاچاق كالا با هدف حمايت از توليد ملي اظهار داشت:‌ مسئوليت عمده مبارزه با قاچاق كالا بر عهده دولت است كه اگر طبق مقررات كمكي از دستگاه قضا بخواهد قوه قضاييه وارد عمل مي شود.

 

*محكوميت رئيس كل جمعيت هلال احمر قطعي نيست


سخنگوي قوه قضاييه درباره اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر محكوميت رئيس كل جمعيت هلال احمر تصريح كرد: حكمي كه صادر شده قطعي نيست به همين خاطر فعلا از اعلام جزئيات آن معذورم.

 

محسني اژه‌اي در پاسخ به خبرنگاري در خصوص اظهارات روز گذشته علي مطهري در صحن علني مجلس درباره رئيس جمهور و برخي اعضاي دولت و نيز احتمال ورود دادستان به اين موضوع گفت: متن اظهارات آقاي مطهري را نديده‌ام و فعلا نمي توانم در اين زمينه اظهار نظر كنم.
 وي در رابطه با دلايل لغو مجوز بانك تات و بانك مجازي آرين گفت: دلايل كلي اين موضوع را مي‌دانم اما دلايل جزئي را بايد از بانك مركزي جويا شويد.

 

وي در عين حال افزود: براساس قانون بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار موظف به نظارت بر بانك‌ها هستند و هيئتي مسئول رسيدگي به تخلفات بانك‌ها خواهند بود؛ اگر آن هيات تخلفاتي را در خصوص عملكرد بانك‌ها مشاهده كنند براساس قانون مي‌توانند برخي محدوديت‌ها يا حتي لغو مجوز را در خصوص آنها اعمال كند اما مرجع نهايي اثبات تخلف بانك‌ها و نيز تجديد نظر در لغو مجوز آنها شوراي پول و اعتبار است و در رابطه با بانك نيز حتما مراحل لازم طي شده است.

*نام معاون اول رئيس جمهور در ميان متهمان امروز پرونده بيمه ايران وجود ندارد

محسني اژه‌اي با بيان اينكه فعلا در رابطه با پرونده زمين‌خواري در امامزاده زيد (ع) حضور ذهن ندارم در خصوص پرونده بيمه ايران و اعلام اعداد مختلف براي متهمان آن گفت:‌ علت بيان اعداد مختلف براي تعداد متهمان اين پرونده اين است كه براي برخي از آنها كيفرخواست صادر شده است،‌برخي ديگر با وثيقه آزاد هستند و برخي ديگر نيز فعلا در بازداشت به سر مي‌برند اما فعلا در ميان كساني كه كيفرخواست برايشان صادر شده است نام معاون اول رئيس جمهور وجود ندارد.

وي همچنين در پاسخ به خبرنگاري در خصوص صدور احكام نادرست قضايي و عدم رعايت مراحل دادرسي و شنيدن دفاعيات توسط برخي قضات تصريح كرد: قانون، ملاك درست يا نادرست بودن احكام صادر شده در دادگاه‌هاست و اكثر احكام نيز قابل تجديد نظر هستند و اين طور نيست كه قاضي لايحه دفاعيه را نمي‌خواند يا مراجع تجديد نظر پرونده را به طور دقيق بررسي نمي‌كنند؛ بلكه درصد قابل توجهي از احكام صادر شده در مراجع بالاتر يا نقض مي‌شود يا با اعلام نقص به شعبه صادر كننده ارجاع مي‌شود و قاضي نيز موظف به شنيدن دفاعيات وكيل پرونده است.

*دستگيري باند جعل اسناد و زمين خواري در مازندران


سخنگوي دستگاه قضا همچنين از دستگيري يك باند جعل اسناد و زمين‌خواري در مازندران خبر داد و افزود: يك نفر از افراد دستگير شده وكيل دادگستري است.

محسني اژه‌اي دررابطه با علت اعلام نشدن جزئيات احكام جاسوسان رژيم صهيونيستي گفت: احكام صادر شده قطعي نيست و تا زماني كه حكم قطعي نشود نمي‌توان جزئيات آنرا اعلام كرد.

وي اعلام كرد: در رابطه با پرونده ترور شهداي هسته‌اي نيز تعدادي دستگير شده‌اندكه پرونده آنها فعلا در دست بررسي و تحقيق است.

/ش4

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار