سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلينيک پوست؛

مي خواهم جوان بمانم!

با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه راه های فراوانی برای دستیابی به روش های جوان سازی و جوان شدن پوست وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ امروزه یکی از دغدغه های مهم بشریت، دستیابی به روش های جوان سازی و جوان شدن است.

علل زيادي در پيدايش چين و چروك صورت نقش دارند. يكي از مهم‌ترين آنها ژنتيك است برخي افراد ذاتا از پوستي مقاوم در برابر نور آفتاب و عوامل مخرب محيطي برخوردارند و تا سنين بالا نيز در برابر پيدايش چروك در صورت مقاومت مي‌كنند.

روش های پیشگیری:

- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتی موثرتر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می کند.

- سیگار نکشید. سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می گردد.

- به اندازه کافی بخوابید. در غیر این صورت بدن تولید هورمونی به نام کورتیزول می کند که نتیجه ای جز شکستن و آسیب به سلولهای پوستی نمی شود. استراحت کافی منجر به تولید هورمون رشد می شود که پوست را محکم نگه داشته و خاصیت الاستیک آن را حفظ می کند.

- چشمان خود را هم نکشید . اغلب به دلیل ضعف بینایی چنین واکنش خودکاری توسط صورت(ماهیچه های اطراف چشم) انجام می شود. بنابر این بهتر است در صورت ضعف بینایی حتما از عینک استفاده کنید.

به پشت بخوابید. وضعیت بدن در حالت خواب نیز مهم است. مثلا خوابیدن به پهلو باعث ایجاد چین و چروک در گونه ها می شود.

- خوردن میوه ها و سبزیجات متنوع. آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلولهای پوست در نتیجه وجود رادیکال های آزاد می شود.

 منابع غذايي که براي پوست و بدن مناسب هستند:

سبزيجات: اسفناج، کاهو، هويج، سيب زميني شيرين و کدو تنبل. همه ي اين سبزيجات حاوي ويتامين‌ A (کاروتنوئيد) مي ‌باشند. گوجه فرنگي و انواع فلفل نيز حاوي ويتامين C هستند.

ميوه‌ جات: خربزه، انبه و طالبي. حاوي ويتامين A(کاروتنوئيد) مي ‌باشند. پرتقال و گريپ فروت نيز ويتامين C دارند.

مواد غذايي:‌ مواد غذايي سبوس دار غني شده که حاوي ويتامين‌هاي B، D و همچنين روي و سلنيوم هستند. انواع مغزها(گردو، پسته، بادام، فندق و ...) و انواع دانه‌ها(تخم آفتابگردان، تخم‌ کدو و ...) حاوي ويتامين E و روي مي ‌باشند.

نکته: با داشتن يک رژيم غذايي متنوع و رنگارنگ که شامل 5 واحد از ميوه‌ ها و سبزيجات در روز مي ‌باشد مي‌ توان خود را چند سال جوان ‌تر از سن واقعي نشان داد. نوشيدن چندين ليوان آب در روز به شادابي و سالم ماندن پوست شما کمک بسياري مي ‌کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.