براي پيشگيري يا تعويق در پيري و چروك شدن پوست كافي است به توصیه ها و روش های پیشگیری از آن توجه کرده و آنها را مراعات کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار

بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران

اظهار کرد: امروزه ترکیبات آرایشی بهداشتی که به تاخیر انداختن و یا برطرف کردن علایم پیری پوست عرضه شده اند رواج  پیدا کرده است چرا که پوست آیینه تمام نمای بدن است و بیانگر گذشت سالهای زندگی بوده و خطوط ایجاد شده بر روی آن مي تواند  تقویم سن هر فرد را آشکار سازد.

وی تصریح کرد: پیری پوست و ایجاد چروک در پوست در اثر گذشت زمان به طور عمده ناشی از تماس مداوم پوست با نور خورشید به خصوص اشعه ماوراء بنفش است و در این حالت پوست خشک‌، خشن،‌ ناهموار و کدر می شود و همچنین چروکهای سطحی و عمیقی همراه با ضایعات رنگی و عروقی ایجاد می شود.

انتظاری خاطرنشان کرد: مهمترین و موثرترین روش پیشگیری از پیری پوست پرهیز از تماس با نور آفتاب به خصوص در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر است. این متخصص پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد: همچنین استفاده مداوم از کرمهای ضد آفتاب مناسب،‌ پوشیدن لباس محافظ با آستین بلند،‌ استفاده از کلاههای لبه دار،‌ عدم استفاده از سالن های برنزه کردن پوست و tanning نکردن نیز در جواني موثر است.

این عضو آکادمی زیبایی آمریکا توصیه کرد: اصلاح الگوی زندگی و پرهیز از تنش های روزانه،‌ اصلاح الگوی تغذیه و افزایش مصرف میوه و سبزیجات،‌ پرهیز از سیگار،‌استفاده مداوم و موثر از ترکیبات ویتامین c نیز در پیشگیری از پیری پوست حفظ جوانی بسیار کارآمد هستند.

انتظاری متذکر شد امروزه روش های متعددی نیز به منظور بازگرداندن جوانی و شادابی پوست استفاده می شود که این روشها شامل استفاده از کرمهای لایه بردار نظیر آلفاهیدروکسی اسید،‌تراش پوست و درم ابریژن،‌استفاده از انواع مختلف لیزر،‌جراحی،‌لیفتیگ صورت‌،تزریق بوتاکس،‌تزریق ژل و چربی و استفاده از پلاسما تراپی prp است که روش درمانی با نظر پزشک و با در نظر گرفتن شرایط زندگی،‌محیط کار،‌نوع پوست و شرایط اجتماعی و اقتصادی فرد انتخاب می شود.

وی افزود: یکی از روشهای جدیدی که افق های روشنی را در علم پیشگیری از پیری anti-aging medicine استفاده از روش پلاسما تراپی است.

انتظاری عموم مردم را به مراقبت پوست توصیه کرد و گفت:بهتر است به توصیه های ذکر شده توجه کرده و مراعات شود./ط
 

کليک کنيد***اينجا پزشکان به سوالات شما پاسخ مي دهند*** کليک کنيد


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
مهرناز
۱۳:۵۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
من از بچگی بیماری پوست مرغی شدید داشتم بخصوص نواحی صورت و گردن ومن خیلی اذیت شدم میخواستم درمانی که ظاهر آنراخوب نشان دهد چیه ممنونم
آخرین اخبار