چين و چروک پوست يکي از شايعترين علل مراجعه به متخصص پوست است پس از گذشت سنين جواني است که ليزر در درمان آن موثر است.

دكتر خليل صداقت پيشه،متخصص پوست و مو و زيبايي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:انجام ليزر در صورتي كه توسط متخصصان صورت بگيرد،در درمان چروك و آثار پيري پوست البته در سنين بالاي 40 سال كاربرد موثري دارد.

وي در خصوص عملكرد ليزر بر روي پوست گفت:در واقع ليزر لايه هاي سطحي پوست را با ايجاد حرارتي مختصر برمي دارد و با جمع شدن سلول ها و كوچكترشدن آنها حالت افتادگي پوست را از بين مي برد. البته ميزان حرارت در ليزر محدود است و اگر بيشتر شود موجب آسيب رساني به پوست شده و بنابراين ليزر درماني اغلب در چندين جلسه انجام مي شود.
صداقت پيشه همچنين در خصوص استفاده از صابون هاي خرچنگ و صابون شير در زمينه زيبايي و جواني پوست افزود:اين صابون ها همچون داروهايي با لايه برداري پوست براي پيري پوست موثر هستند كه البته بايد پس از مصرف آنها حتما از کرمهاي ضدآفتاب نيز استفاده كرد.

وي خاطرنشان كرد:صابون خرچنگ و شير در صورت افزايش دوران مصرف موجب خشكي پوست و محدود كردن چربي هاي مفيد آن مي شود؛لذا مصرف آنها به مدت بيش از يك تا سه بار در طول هفته توصيه نمي شود.
صداقت پيشه تصريح كرد:ماسك هاي لايه بردار عملا اثر چنداني بر روي جواني پوست ندارند و نسبت به كرم هاي لايه بردار اثر درماني خفيفي دارند و به طوركلي روش درماني قابل قبولي محسوب نمي شود./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار