مصرف شیرینی ها نه تنها به علت احتمال ابتلا به بیماری دیابت سلامت شما را تهدید می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم به خطر می اندازد.

دکتر پروانه ساکت متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انسان از زمان تولد به سمت پیری در حرکت است و برای مقابله با آن، توجه به سلامتی فرد از دوران کودکی امری ضروری است، چرا که جوانی مستقیماً با سلامت عمومی بدن ارتباط دارد.
وی ادامه داد: از آن جایی که 70 درصد علت پیری پوست نور خورشید است، از شش ماهگی باید استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص را برای نوزاد آغاز و از قرار گرفتن او در معرض آفتاب به مدت طولانی پرهیز کرد.
این متخصص تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه مواد قندی باعث پیری زودرس می شود، بنابراین باید کودک را به رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی ها و تا حد امکان عاری از چربی، نمک، شیرینی و رنگ های خوراکی عادت داد و از مصرف غذاهای آماده پرهیز کرد.
ساکت خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی باعث گردش خون مناسب در بدن و در نتیجه شفافیت و سلامت پوست می شود از این رو ورزش کردن از سنین کودکی یکی از راهکارهای به تعویق انداختن و مقابله با پیری به شمار می رود.
وی، با بیان اهمیت پیشگیری از بیماری ها در سلامت پوست گفت: دیابت، فشارخون بالا و دیگر بیماری های مزمن از علل پیری زودرس هستند و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها از کارهای اولیه مراقبت از پوست محسوب می شوند، چرا که سلامت پوست در گرو سلامت قلب، کبد و کلیه و بطور کل سلامت عمومی بدن است.
این متخصص پوست و مو افزود: با افزایش سن، حجم لایه چربی، عضلات و استخوان های صورت کم می شوند و پوست تحلیل می رود و چین و چروک هایی در اثر نور خورشید یا عادات اخم و خنده بر روی پوست ظاهر خواهند شد که می توان با تزریق ژل و چربی، بوتاکس، لیزر درمانی و روش های جراحی و لیفتینگ آن ها را اصلاح کرد.
ساکت اظهار داشت: مناسب ترین سن برای جوانسازی پوست 35 تا 55 سال است اما افراد بعد از 25 سالگی می توانند از کرم های ضد چروک که حاوی مواد مرطوب کننده و لایه بردار هستند بسته به نیاز خود استفاده کنند./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار