سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبوي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت وحدت ملي در نظام جمهوري اسلامي داراي معنا و بار سياسي نيست

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دولت وحدت ملي در کشورهايي که براساس نظام پارلماني اداره مي‌شوند و هيچ‌کدام از احزاب آنان اکثريت تعيين کننده، براي تشکيل دولت را ندارند، شکل مي‌گيرد.

سيدمرتضي نبوي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره طرح وحدت ملي اظهار داشت: دولت وحدت ملي در کشورهايي که براساس نظام پارلماني اداره مي‌شوند و هيچ‌کدام از احزاب آنان اکثريت تعيين کننده، براي تشکيل دولت را ندارند، شکل مي‌گيرد.
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: دولت وحدت ملي در نظام جمهوري اسلامي داراي معنا و بار سياسي خاصي نيست و فردي که به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شود، مي‌تواند از جريان‌هاي مختلف سياسي در تيم‌کاري و يا دولت خود استفاده کند لذا تصميم‌گيري در اين‌باره به نظر شخص رئيس‌جمهور بستگي دارد.
 
*مذاکره با آمريکايي که به دنبال براندازي کشورمان است، معنايي ندارد
 
نبوي با اشاره به شفافيت مواضع مقام معظم رهبري درباره ارتباط با آمريکا، افزود: آمريکا تاکنون در مقام سلطه، غارتگري، ايجاد مانع در برابر پيشرفت‌‌هاي ملت و تزلزل در امنيت کشورمان ظاهر شده، بنابراين مذاکره با آمريکايي که به دنبال براندازي است، معنايي ندارد.  
 
وي با بيان اينکه مواضع نظام براي ارتباط با آمريکا  کاملا مشخص و شفاف است، تصريح کرد: آمريکا در برخي مسائل از جمله پرونده هسته‌اي يکي از طرفين مذاکره با کشورمان است اما اين به معناي تصميم نظام براي مذاکره با آمريکا نيست.
 
*غفلت از مسائل اولويت‌دار کشور با ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتي
 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ورود زود هنگام به مباحث انتخاباتي را غافل شدن از مسائل اولويت‌دار کشور بيان و خاطر نشان کرد: با توجه به فشارهاي اقتصادي دشمنان به ايران اسلامي، بايد مسئولان با هماهنگي و هم‌افزايي در جهت خنثي کردن اقدامات دشمن تلاش کنند و تدابيري را در اين زمينه بينديشند.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.