دبير كل جنبش عدالت‌خواه دانشجويي گفت: آمريكا هيچگاه حاضر نشد از ايدئولوژي روزمندانه خود عقب‌نشيني كند و در تلاش رابطه ارباب رعيتي بود.

محمد جعفرنژاد دبير كل جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با بيان اينكه آمريكا حاضر نيست استقلال كشورها بپذيرد، گفت: آمريكا پس از سرنگوني رژيم پهلوي و تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان انقلابي روابط خود را در تمام سطوح با ايران قطع كرد كه اين مسئله از استقبال رهبر انقلاب و مردم برخوردار شد.

وي اظهار داشت: پس از قطع رابطه ايران و آمريكا‌، كارشكني‌هاي آمريكا ادامه يافت و بر طبق اظهارات مقام معظم رهبري رابطه آمريكا با ساير كشورها از نوع ارباب و رعيتي است؛ يعني استکبار کبير همچنان حاضر به پذيرفتن استقلال كشورها نيست.

جعفرنژاد با اشاره به سلطه‌گري هاي امريكا بيان داشت: آمريكا حاضر نبوده و نيست از ايدئولوژي زورمندانه خود دست بكشد و به همين دليل ايران هيچگاه حاضر به مذاكره در راستاي ايدئولوژي هاي مستبدانه امريكا نشد.

وي به ديدگاه مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نگاه آمريكا، نگاه گرگ و ميش است اشاره کرد و گفت: مذاكره با امريكا زماني معني مي‌دهد كه نياز به معامله يا داد و ستدي باشد در صورتي كه اين نياز احساس نمي‌شود.

دبير جنبش عدالت‌خواه گفت: زماني مي توانيم دم از مذاكره با آمريكا بزنيم كه خوي استكباري آمريكا از بين رفته باشد يا مردم ايران از آرمان‌ها و اهداف خود كوتاه آمده باشند. كه در وضعيت فعلي هيچكدام از اين دو راه اتفاق نخواهد افتاد.

وي همچنين اذعان داشت:‌روحيه چپاول گري آمريكا نه تنها كم نشده بلكه تشديد هم شده است.

جعفرنژاد با بيان اينكه همه آنهايي كه در فكر مذاكره با آمريكا هستند بدانند كه حرفهايي كه مي‌گويند در مسير انقلاب و خواست انقلاب نيست، خاطرنشان کرد: مذاكره با آمريكا مطمئنا در حيطه تصميم گيري شخص مقام معظم رهبري است و هر فردي در هر جايگاه و منصب بايد بداند كه از ورود به اين قضيه خودداري كند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار