سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهرامن خواستار شد؛

تسریع تصویب استراتژی معدن در مجلس

نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: استراتژی بخش معدن در واقع سند توسعه و نقشه راه در این بخش محسوب می شود که باید هرچه سریعتر به تصویب مجلس برسد و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمد رضا بهرامن در اختتامیه کنگره بین المللی معدن اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی قرار بود سند استراتژی بخش معدن در سال نخست چهارمین برنامه توسعه کشور تدوین و تصویب شود، اما این مهم پس از پنج سال به سرانجام رسید.


وی ادامه داد: تدوین سند استراتژی معدن حاصل فعالیت حدود 13 تیم مطالعاتی در قالب بیش از 100 نفر است و در واقع با تلاشهای صورت گرفته این سند کامل تر از مفاد آن در سال 1387 است.


وی خواستار شتاب بخشیدن برای تصویب این سند از طریق مجلس شورای اسلامی شد، و افزود:چنانچه سند استراتژی بخش صنعت، معدن و تجارت، پیش از استراتژی معدن به مجلس برود و تصویب شود، بار دیگر بخش معدن به حاشیه خواهد رفت.


بهرامن گفت: اگر سند استراتژی بخش معدن پیش از ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن با بازرگانی مصوب می شد، شرایط این بخش بسیار متفاوت با وضعیت فعلی بود.


وی تصریح کرد: آنچه که مورد تاکید قرار دارد، نگاه جهانی و ملی به بخش معدن است، زیرا تمرکز به درون بخش بدون توجه به تحولات بین المللی اثر گذار، مانع پیشرفت در این بخش خواهد شد.


نایب رییس خانه معدن خاطرنشان کرد:ایران در شمار 10 کشور برتر برخوردار از ذخایر غنی معدنی است و مجموع ذخایر این بخش 55 میلیارد تن ذکر شده که از این رقم 33 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه برآورد شده است./عب

برچسب ها: معذن ، استراتژی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.