سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری برای توسعه فازهای پارس جنوبی

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، با اشاره به برخورداری پارس جنوبی از هشت درصد ذخایر گازی جهان و نیمی از ذخایر گازی کشورگفت: در همین راستا 80 میلیارد دلار برای توسعه و تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته مهر، از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ده ها میلیارد دلاری در حوزه های پایین دستی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: 80 میلیارد  دلار برای توسعه و تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی سرمایه گذاری می شود.

وی با اشاره به برخورداری پارس جنوبی از هشت درصد ذخایر گازی جهان و نیمی از ذخایر گازی کشور تصریح کرد: منطقه ویژه پارس، بزرگ ترین مجموعه صنعتی کشور و مهم ترین زنجیره ارزش صنعت نفت است که توسعه آن متضمن رشد اقتصاد کلان کشور در آینده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت ، خاطر نشان کرد: بزرگ ترین زیرساخت صنعتی و اقتصادی کشور در منطقه ویژه پارس جنوبی  قرار دارد و طبیعی است که توسعه این منطقه باید متوازن و یکپارچه صورت گیرد؛ از این رو آمایش سرزمین و ایجاد الگوهای صنعتی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی باید در این منطقه فراهم شود.

وی با بیان این که منطقه ویژه پارس، تولید ثروت را به عهده دارد، افزود: تداوم این توسعه به تولید ثروتی بزرگ برای کشور منجر می شود و  محور این توسعه، شاخص هایی را که به عنوان رشد هشت درصدی اقتصاد کشور طبق برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است، ارتقا می دهد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: اهمیت راهبردی پارس جنوبی ما را وادار به تدوین و نهایی کردن سند توسعه راهبردی منطقه ویژه پارس به عنوان یکی از اولویت های اساسی وزارت نفت می کند.

خجسته مهر یادآور شد: سند توسعه راهبردی منطقه ویژه پارس از سوی موسسه مطالعات بین المللی انرژی و همکاری بخش های دانشگاهی و سایر مدیریت ها و واحدهای تخصصی وزارت نفت در دست تدوین است. /ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.