معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق 252 هزار و 686 متر حفاری چاه های نفت و گاز به وسیله ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور در هفت ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان ؛مهران مکوندی افزود: این میزان حفاری نسبت به برنامه تعیین شده برای سال جاری، 33 هزار و 308 متر افزایش دارد.
وی گفت: با تلاش مستمر کارکنان شرکت به ویژه در بخشهای عملیاتی و پشتیبانی و با به کارگیری فناوریهای نوین حفاری 19 حلقه چاه در این مدت 370 روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت که بسیار ارزشمند است.

مکوندی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مهر 108 حلقه چاه اکتشافی، توصیفی، توسعه ای و تعمیری از سوی این شرکت حفاری و تکمیل شده که از این تعداد 72 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 11 حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی، 9 حلقه در موقعیت شرکت نفت فلات قاره، 13 حلقه در قالب پروژه ها و سه حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در زمینه پیشرفت کار در پروژه های حفاری کلید در دست اظهار کرد: در این مدت 11 حلقه چاه در این بخش حفاری و دو حلقه تعمیر شده است.

وی همچنین به 92 هزار و 417 متر حفاری در اجرای پروژه های کلید دردست اشاره کرد و گفت: با تمهیدات به کار گرفته شده، حفر پنج حلقه چاه 179 روز زودتر از برنامه تکمیل و در اختیار کارفرما قرار گرفت.

مکوندی با بیان اینکه در مدت پیش گفته دو دستگاه حفاری خشکی جدید 38 و 71 فتح به ناوگان حفاری شرکت پیوست، افزود: ساخت دو دستگاه حفاری خشکی در داخل نیز در سال جاری دنبال شد و هم اکنون با 80 درصد پیشرفت در مراحل پایان کار قرار دارد و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده در چرخه عملیاتی قرار گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش شمار دستگاه های حفاری از 73 دستگاه کنونی به 80 دستگاه تا پایان سال اضافه کرد: هم اکنون یک دستگاه حفاری فوق سنگین (سوپر ریگ) در یک مجموعه صنعتی کشور در دست ساخت و یک دستگاه سنگین در حال آماده سازی است و چهار دستگاه دیگر با استفاده از توان سازندگان داخلی، مراحل ساخت را می گذراند./س
 
برچسب ها: حفاری ، تکمیل ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.