سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگراني غرب از اصلاحات در سوريه

نماينده مجلس مردم سوريه گفت كه غرب از زمان آغاز بحران از اجراي اصلاحات در سوريه ناراحت بود و در آن شك وترديد ايجاد كرد تا تحرك نظامي را آغاز شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم ؛ " شريف شحاده " با اشاره به اينكه غرب از همه ابزارهاي خود در سوريه استفاده كرده اما موفق نشده است، افزود : انها اكنون كار جستجو درباره راه حل سياسي را آغاز كرده اند و ملت سوريه درك مي كند كه حوادث كنوني يك نقشه برنامه ريزي شده براي ويراني همه جانبه كشورشان است.

وي افزود: دولت سوريه از زمان شروع بحران در مسير يافتن راه حل مسالمت آميز و منطقه و عقلاني حركت مي كرد و بشار اسد مجموعه اي از اصلاحات سياسي و اقتصادي اجتماعي آغاز كرد.

شحاده گفت : برنامه رئيس جمهوري سوريه با اين نگرش انجام شد كه اصلاحات لازم است و هركشوري براي بهبود امور اجراي تغييرات و اصلاح امور را در دستور كار خود قرار مي دهد.

وي با اشاره به اينكه غرب از اصلاحات در سوريه ناراحت بود و برخي كشورهاي عربي نيز دنبال روي غرب در اين زمينه بودند، افزود  : زماني كه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه مجموعه اصلاحات را اعلام كرد؛ آنها در اين اصلاحات شك و ترديد ايجاد كردند و تحرك نظامي از همان لحظات نخست به علت اين شك و ترديد آغاز شد.

نماينده مجلس سوریه گفت : اكنون كشورهاي حامي افراد مسلح در سوريه دريافته اند كه اقدام نظامي براي همگان هولناك و وحشتناك است لذا جستجو درباره يافتن راه حل سياسي را آغاز كردند.

شحاده تصريح كرد: تركيه از روابط بسيار خوب  سياسي ، اقتصادي و اجتماعي با سوريه برخوردار بود؛ اما امروز زيان هاي آنكارا از تيرگي روابط با دمشق به بيش از دو ميليارد دلار رسيده و مسائل سياسي داخلي نيز باعث دولت اردوغان شده است؛ به همين دليل اكنون رو به سوي ايران كرده و بدنبال يافتن راه حل است.

وي افزود: غرب همه ابزارهاي خود از محاصره سياسي  و اقتصادي و رسانه اي گرفته تا حمايت مالي و رسانه اي از افراد مسلح را در طول يك سال و هشت ماه اخير عليه سوريه بكار برد؛ اما به نتيجه اي نرسيد و برعكس ملت سوريه كاملا متقاعد شده است كه حوادث كنوني براي سرنگوني نظام نيست بلكه از بين بردن كل كشور است و اين حوادث براي از بين بردن ساختار سياسي و اجتماعي و ايجاد هرج و مرجي است كه آمريكا بدنبال آن است.

نماينده مجلس مردم سوريه گفت: ملت درك مي كند كه نقشه اي برنامه ريزي شده براي ويران كردن سياسي ، اقتصادي، فرهنگي و جمعيتي و تقسيم اين كشور وجود دارد و در آنها نفرتي از گروههاي مسلح يا راه حل نظامي ايجاد شده است.
برچسب ها: سوریه ، اطلاح ، غرب ، نگرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.