سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های صبح چهارشنبه؛

گزارش نهادهاي نظارتي از تخلفات ۶ شرکت خوشنام نفتي

قول احمدی نژاد برای احیای خانه سینما، مصوبه دولت براي خريد ۲۷۵ خودروي خارجي، همسر امیر قطر درخواست طلاق کرد، سلمان رشدی مرتد: اشتباه کردیم، ايران با نفوذ پهپاد ارتش اسرائيل را تحقير كرد، حمایت بارزانی از کومله، چرا مراسم قدردانی لغو شد؟، شیطنت خبری سایت ها، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید: 


روزنامه کیهان:

فرانسه: اسلحه اي كه به سلفي ها داديم

سينه خودمان را نشانه رفته است!

دامنه حمايت عربستان و قطر از گروه هاي تروريستي به خاك فرانسه كشيده شد.

دولت فرانسه پس از مدت ها همكاري مشترك با اين دو رژيم مرتجع در زمينه تجهيز و گسيل تروريست ها به سوريه، نسبت به اقدام مشابه عليه حاكميت ملي خود هشدار داد و عربستان و قطر را تهديد كرد.

وزير كشور فرانسه با اشاره به تامين مالي گروه هاي سلفي فعال در اين كشور از سوي قطر و عربستان سعودي، گفت: اين دو كشور بودجه گروه هاي افراطي فعال در فرانسه را تأمين مي كنند و فوراً بايد به اين روند خاتمه دهند. اين هشدار به دنبال كشف و خنثي سازي فعاليت هاي يك گروه تندرو در شرق فرانسه، از سوي مانوئل والس وزير كشور صادر شد. همزمان ايوپونيه رئيس سابق سرويس امنيتي فرانسه حمايت مالي قطر و عربستان سعودي از گروه هاي سلفي تندرو را تأييد كرد و گفت اين كمك ها بايد قطع شود. البته هيچ مقامي [ با توجه به وضعيت سوريه] جرات اعتراض به عربستان و قطر را ندارد اما اين كمك هاي مشكوك هرچه زودتر بايد پايان پذيرد.

روزنامه فيگارو در گزارشي خاطرنشان كرد: گروه هاي افراطي براي انجام يك رشته عمليات تروريستي آماده شده بودند و 11 نفر از آنان توسط واحد ضد تروريست پليس بازداشت شدند. يكي از آنها نيز در درگيري كشته شد. اين عده در پاريس، تورسي، استراسبورك و كن دستگير شدند.

رژيم سعودي نقش مهمي در راه اندازي گروه هاي تروريستي نظير القاعده ايفا كرده است. وزير خارجه آمريكا نيز معترف است كه دولت متبوع وي در گذشته در تقويت تندروهاي القاعده در افغانستان نقش آفريني كرده است. برخي محافل رسانه اي در تركيه به تازگي هشدار دادند كه حملات خمپاره اي و موشكي توسط تروريست هايي انجام مي شود كه از سوي خود تركيه و ناتو تجهيز شده اند.


ايران با نفوذ پهپاد ارتش اسرائيل را تحقير كرد

نفوذ هواپيماي تجسسي بدون سرنشين به عمق آسمان فلسطين اشغالي و تاسيسات اتمي ديمونا، همچنان موضوع بحث و نگراني محافل صهيونيستي است.

روزنامه يديعوت آحارونوت درباره پيام پيشروي پهپاد تجسسي تا 30كيلومتري تاسيسات ديمونا را مورد تحليل قرار داده و نوشت: اسرائيل كه ايران را تهديد مي كند و به تناوب با پرواز بر فراز لبنان اقدام به عكسبرداري هوايي مي كند با نفوذ اين پهپاد هشداري دريافت كرد مبني بر اينكه ما هم مي توانيم بر فراز آسمان شما پرواز كنيم، عكسبرداري هوايي انجام دهيم و به حساس ترين سايت هايتان نزديك شويم پس سر به سر ما نگذاريد و از آزمايش قدرت ما پرهيز كنيد. نفوذ اين پهپاد درس ها و اطلاعاتي را براي كساني كه آن را به پرواز درآورده اند داشت از جمله يافتن نقاط ضعف دفاع هوايي اسرائيل. اين نفوذ پيچيده را كه احتمالا مربوط به فناوري ايراني باشد نمي توان ناديده گرفت.

روزنامه صهيونيستي مي افزايد: اثر تبليغاتي اين اتفاق در عرصه جنگ رواني بسيار مهم است چرا كه هواپيماي مذكور به مدت 30دقيقه بر فراز مناطق پرجمعيت اسرائيل، يك پايگاه نظامي [نفاتيم] و نيز نزديكي هاي راكتور ديمونا پرواز و جمع آوري اطلاعات كرده است. زماني سيدحسن نصرالله از اسلحه غافلگيركننده و شگفت انگيز حزب الله سخن گفته بود. اكنون پهپادي كه تا عمق آسمان ما وارد شده و معلوم نيست نوبت بعدي تا كجا مي تواند نفوذ كند، مقامات نظامي و امنيتي را نگران كرده است. اين هواپيما ممكن است از توانايي هاي استراتژيك نظير ناوبري ماهواره اي (جي پي اس) يا سيستم هاي ارتباطي ماهواره اي هم برخوردار باشد.

الكس فيشمن تحليلگر صهيونيست خاطرنشان كرد: در پي ماجراي اخير سوالات بيش از پاسخ ها خودنمايي مي كند در حالي كه مقامات امنيتي حاضر به توضيح نيستند. با اين همه ترديدي نيست كه اين حادثه نگراني هاي مهمي را در زمينه امنيت اسرائيل به وجود آورده است.

تحليلگر صهيونيست در تبيين پيام نفوذ پهپاد ناشناس به عمق يكصد كيلومتري آسمان فلسطين اشغالي تاكيد كرد: ايراني ها از طريق لبنان پيامي براي ما فرستادند مبني بر اينكه شما نه تنها با راكت و موشك ها بلكه با هواپيماهاي بدون سرنشين كه حامل مواد انفجاري هستند نيز مورد حمله قرار خواهيد گرفت. چنين هواپيمايي قادر است مواد انفجاري با خود حمل كند. در جنگ آينده ممكن است نوار غزه هم در اين زمينه ايفاي نقش كند. حماس در گذشته با كمك سوري ها و امروز با تكيه بر توان خويش، در نوار غزه مشغول ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين است. بدون شك اين حادثه يك هشدار امنيتي مهم است و ايراني ها به اين ترتيب، پيامي با اين مضمون فرستاده اند كه فقط موشك هاي دوربرد ما نيست كه به سمت شما مي آيد، بلكه بايد منتظر هواپيماهاي بدون سرنشين حاوي بمب نيز باشيد.

منابع نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي احتمال مي دهند حزب الله لبنان دست كم يكصد فروند از اين پهپادها را در اختيار داشته باشد. به گزارش خبرگزاري قدس منابع امنيتي شعبه اطلاعات نظامي ارتش رژيم صهيونيستي (امان) در گزارشي اعلام كرده اند اين هواپيماها قادر است با حمل مواد منفجره خود را به اهدافي در داخل سرزمين هاي اشغالي برساند و اين اهداف را منهدم نمايد.

در ادامه اين گزارش آمده است: اگرچه بكارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين از سوي نيروهاي حزب الله مسئله تازه اي براي ارتش اسرائيل به شمار نمي آيد و از سالها پيش توان بالاي حزب الله در بكارگيري اين هواپيماها آشكار شده بود، اما مسئله مهم در خصوص اين مسئله توان پرواز تا مسافت هاي بسيار زياد اين هواپيماها است.

روزنامه القدس العربي چاپ لندن در تحليل نفوذ پهپاد تجسسي به آسمان منطقه امنيتي نقب گزارش داد: عبور اين پهپاد از فراز مناطق نظامي و مسكوني اسرائيل و رسيدن به نزديكي تاسيسات ديمونا، موجب سراسيمگي مقامات تل آويو شده است. اين هواپيماها مي توانند غير از شناسايي، موشك يا بمب حمل كنند. در اين ميان سوال حيرت انگيزي وجود دارد و آن اينكه هواپيما چگونه توانسته تا صحراي نقب پيشروي كند و حريم هوايي اسرائيل را به اين آساني نقض كند، سوال مهم تر اين كه هنوز در حكم معما مانده اين كه اين هواپيما از كجا به پرواز درآمده و متعلق به كدام كشور است و سازنده آن كدام كشور بوده است؟ آيا از باريكه غزه به پرواز درآمده است يا جنوب لبنان يا ايران؟ هنوز پاسخي به اين سوال داده نشده است.

اين گزارش مي افزايد: ايراني ها وابستگي اين هواپيما به كشورشان را رد نكردند و از تاييد آن نيز خودداري كردند اما در هر صورت مشخص است كه آنها با اين كار قدرت بازدارندگي نيروي هوايي اسرائيل را به سخره گرفته اند. اين هواپيما با توانمندي هاي بالايي كه دارد توانست حريم هوايي اسرائيل را نقض كند و با اين كار پيام بسيار مهمي را به اسرائيلي ها رساند.

القدس العربي خاطرنشان كرد: برخي مي گويند ممكن است ارسال اين هواپيما در چارچوب جنگ رواني قابل تعريف باشد اما مسئله مهم كه در اين ميان مطرح است شكسته شدن انحصار داشتن اين گونه هواپيماهاي بدون سرنشين آن هم در اين زمان بندي خاص است و علاوه بر آن، نقض حريم هوايي اسرائيل آن هم به اين شيوه تحقيرآميز، مي تواند به عنوان پيروزي بسيار بزرگي در اين جنگ رواني به شمار آيد. به طور خلاصه مي توان گفت اسرائيل ديگر همانند 60 سال پيش از مصونيت برخوردار نيست.


روزنامه زمان: آقاي اردوغان فريب خورده اي، محترمانه برگرد!

در حالي كه اعتراضات مردم تركيه به مداخله جويي دولت آنكارا در سوريه رو به گسترش است، يك روزنامه چاپ اين كشور خواستار تجديدنظر دولت در سياست اشتباه خود شد.

روزنامه زمان نسبت به تنها ماندن تركيه در باتلاق سوريه هشدار داد و نوشت: دولت تركيه كه در ماجراي سوريه كاملاً از سوي غرب و آمريكا تنها گذاشته شده است، بايد با خونسردي به ارزيابي مجدد اين مسئله بپردازد. آنكارا بايد به اين فكر بكند كه آيا حمايت هاي داخلي و خارجي از حاكميت سوريه را دست كم گرفته است؟ آيا حمايت هاي ايران، چين و روسيه از سوريه را بيش از حد دست كم گرفته ايم و آيا بيش از حد در امور داخلي عراق و سوريه وارد نشده ايم؟ آيا احتمال آن هست كه بي آنكه بخواهيم ما را به سوي يك درگيري سوق دهند؟»

نويسنده با اشاره به رؤياهاي نوعثماني گري تأكيد كرد: «آرزوهاي ما در زمينه تبديل شدن به يك قدرت بزرگ نبايد ما را به سمت هيجانات سوق دهد. تركيه بايستي براي ساختن آينده خود با اين گونه سؤالات مواجه شود و بي انكه بحث ها را سياسي كند، به دنبال پاسخي حقيقي باشد.»

اين روزنامه همچنين خواستار مشاركت جمعي ايران و تركيه و مصر براي حل بحران سوريه به واسطه برگزاري انتخابات ظرف 2 تا 3 سال آينده شد.

در حالي كه اغلب تحليل گران همانند روزنامه انگليسي فايننشال تايمز تأكيد مي كنند «حمله به سوريه، اردوغان را در تنگنا قرار مي دهد و مي تواند او را به درون باتلاق بكشد»، نظرسنجي ها از مخالفت بيش از سه چهارم مردم تركيه با درگيري بيشتر در بحران سوريه حكايت مي كند.

فايننشال معتقد است «غرب مجبور است از درگيري ها در سوريه چشم پوشي كند و اردوغان در خطر فرو رفتن در باتلاق قرار دارد. او يا بايد با شرمندگي عقب نشيني كند و يا اينكه وارد اين باتلاق شود.» به گزارش مجله آمريكايي تايم اكثر مردم تركيه با درگيري نظامي در سوريه مخالفند. طبق نظرسنجي ها 76 درصد شهروندان تركيه اقدام نظامي عليه سوريه را رد مي كنند. هم اكنون اردوغان خود را در اين درگيري تنها مي بيند». روزنامه تاكس اشپيگل چاپ آلمان نيز گزارش داد «نارضايتي ها از سياست هاي مداخله جويانه اردوغان در قبال بحران سوريه رو به گسترش است. كارشناسان تركيه مي گويند بايد دست نگه داشت و اگر ما وارد اين درگيري شويم، به سادگي قادر نخواهيم بود از اين ماجرا بيرون بياييم.

در همين حال وزير اطلاعات سوريه، اظهارات داود اوغلو وزير خارجه تركيه را كه گفته بود «فارق الشرع معاون بشار اسد جانشين وي به عنوان رئيس دولت انتقالي شود و حتي رئيس جمهور بعدي باشد»، يك گاف سياسي و ديپلماتيك خواند. عمران الزعبي اظهار داشت: اظهارات داود اوغلو يك گاف سياسي و ديپلماتيك ناپسند بود. حماقت اين سخنان بركسي پوشيده نيست. او نمي داند كه دوران امپراطوري عثماني به سرآمده است و تركيه ديگر نمي تواند حاكمان دمشق، مكه، قاهره و قدس را انتخاب كند. من به دولت تركيه پيشنهاد مي كنم قدرت را به نفع شخصيت هايي كه مورد قبول مردم تركيه هستند رها كند.

وي مي گويد: اظهارات داود اوغلو نشانه درماندگي است و بهتر است اين مقامات تركيه استعفا دهند و كار را به افراد مقبول مردم بسپارند.

روزنامه واشنگتن پست چند روز پيش در گزارشي عنوان كرد: روابط حسنه آمريكا و تركيه به خاطر حوادث سوريه طوفاني شده و آنكارا كه طي 18 ماه گذشته حضور داشت با آمريكا توافق دارد اكنون به اختلاف هايي پي برده است. او ديگر اوباما را دوست خود نمي داند.

سونر كاگتباي مدير برنامه مطالعات تركيه در مركز خاور نزديك واشنگتن مي گويد: كاخ سفيد به رياست اوباما در برابر بحران سوريه به دلايل متعددي با ترديد عمل مي كند، يكي از اين دلايل اين است كه آمريكا نمي داند كه عواقب دخالت آن در بحران سوريه چه تأثيري بر انتخابات رياست جمهوري اين كشور مي گذارد به خصوص كه مردم آمريكا ديگر از جنگ خسته شده اند. اما اردوغان معتقد است كه اين مسأله سرپوشي است براي اين كه آمريكا به مشكل سوريه اهميت ندهد. مشكلي كه اكنون تركيه را با چالش مواجه كرده است. اردوغان در مصاحبه با سي ان ان علناً اوباما را سرزنش كرد كه در بحران سوريه بسيار بد عمل كرده است و نسبت به آن بي برنامه است. اردوغان احساس بدي دارد و عصباني است و اكنون حس مي كند كه بحران به دروازه هاي تركيه نزديك شده است. او حس مي كند كه ديگر زمان به نفع او پيش نمي رود.


يونسي: فعاليت هاي اقتصادي وزارت اطلاعات

به دستور رهبري تعطيل شد

وزير اسبق اطلاعات مي گويد تعطيلي 100 شركت اقتصادي وابسته به اين وزارت در زمان مديريت وي، به خواست رهبر معظم انقلاب انجام گرفت.

علي يونسي در مصاحبه با هفته نامه تجارت ضمن اشاره تلويحي به برخي لغزش ها در دوره سازندگي گفته است: پيش از اينكه به وزارت اطلاعات بيايم در سيستم قضايي كشور حضور داشتم و از نزديك با تخلفات ارگان هاي امنيتي آشنا بودم و از خطر فعاليت هاي اقتصادي آنها آگاهي داشتم. ذهن بنده آمادگي كامل داشت تا با اين موضوع برخورد كنم. در اولين جلسه پس از انتخاب به عنوان وزير اطلاعات در حضور رهبر انقلاب حاضر شديم و ايشان تاكيد كردند كه فعاليت هاي اقتصادي وزارت اطلاعات را تعطيل كنيم. يعني هنوز وارد وزارتخانه نشده بودم كه اين موضوع از بنده خواسته شد.

وي مي افزايد: تمامي ارگان هاي اجرايي كشور از دخالت وزارت اطلاعات در فعاليت هاي اقتصادي ناراضي بودند و از اين سياست حمايت كردند. دولت با جبران كسري بودجه ناشي از توقف فعاليت هاي اقتصادي وزارتخانه كمك شايان توجهي به ما كرد. بودجه خيلي خوبي در اختيار من قرار گرفت و توانستم بسيار بهتر از گذشته نياز كاركنان وزارتخانه را تامين كنم. البته بسياري از مديران وزارت اطلاعات نيز از اين موضوع ناراضي بودند و از اين تصميم حمايت كردند. آنها مي گفتند ما نمونه بارز اين مثال «آش نخورده و دهان سوخته هستيم».

يونسي درباره سرنوشت اين شركت هاي اقتصادي گفت: برخي واگذار شد و برخي ديگر نيز منحل شدند. بيش از صد شركت منحل شد.

وي مي افزايد: اين شركت ها در تمام بخش ها فعال بودند و از رانتي كه برايشان ايجاد مي شد استفاده مي كردند. ما نيز براي جلوگيري از سوءاستفاده اين رانت ها خواستار تعطيلي فعاليت هاي اقتصادي وزارت اطلاعات شديم و البته از همه مهم تر ما مي خواستيم با مفاسد اقتصادي مبارزه كنيم و اين اقدام بايد در عين بي طرفي صورت مي گرفت. اگر وزارت اطلاعات خود درگير فعاليت هاي اقتصادي مي شد كه نمي توانست به راحتي با دانه درشت هاي مفاسد اقتصادي و با مخلان امنيت اقتصادي كشور برخورد كند.


روزنامه وطن امروز :

حمایت بارزانی از کومله

گروهك كومله همنوا با سران رژيم صهيونيستي بر شدت بخشيدن به اقدامات تروريستي خود در ايران تاكيد كرد.

همزمان با لفاظي و تهدیدهای نظامی رژيم صهيونيستي علیه جمهوري اسلامي و درخواست گروهك منحله دموکرات برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان کردستان، گروهک کومله، جناح عبدالله مهتدی اعلام کرد فعالیت‌های مسلحانه و تروريستي خود در ايران را متوقف نکرده است.

در اين زمينه هدایت قادری، مسؤول ناظر قرارگاه آموزشی نیروهای تروريستی گروهك کومله در گفت‌وگو با سايت كردي «روداو» متعلق به مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق با بيان اينكه در روزهای گذشته ۱۵ نفر به صفوف شاخه مسلح كومله ملحق شده‌اند، اظهار داشت: «حزب کومله کردستان ایران از آغاز انقلاب ملت‌ ایران تاکنون برای جداسازی کردستان ایران و بیرون راندن فارس‌ها و ترک‌ها از کردستان، دوره‌های آموزشی نظامی مسلحانه دایر کرده است و این دوره‌ها با حمایت مسعود بارزانی، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق در حال حاضر نیز ادامه دارد!»

روز گذشته نیز وزارت اطلاعات در گزارشی درباره تروریست‌های هسته‌ای نوشت: این افراد زیر نظر مربیان اسرائیلی در پادگاني واقع در اربیل کردستان عراق آموزش دیده بودند.

سال گذشته عبدالله مهتدی، سركرده گروهك كومله پس از بیرون رانده شدن اعضای این گروهک از مرزهای ایران توسط سپاه پاسداران در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی و چند رسانه دیگر صریحا اعلام کرده بود کومله تحت نظر وی فعالیت مسلحانه را زمین گذاشته و هم اکنون به فعالیت‌های سیاسی و مدنی می‌اندیشد!


سلمان رشدی مرتد: اشتباه کردیم

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی اذعان کرده غرب در قبال اسلام و مسلمانان مسیر اشتباهی را رفته است.

این نویسنده مرتد هندی – انگلیسی در گفت‌و‌گو با روزنامه سوییسی «نئو زوریخر تسایتونگ» تصریح کرد: نگاه ما به اسلام اشتباه بود.

سلمان رشدی در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته تصور می‌کردید در قرن 21 شاهد احیای اسلامگرایی باشید، تاکید کرد: خیر! مسلما نه.

من و دوستانم بر این باور بودیم مذهب بویژه در ابعاد سیاسی دیگر فراموش شده است. نویسنده مرتد آیات شیطانی تصریح کرد: نسل من در آن زمان در اشتباه بود. وي درباره روابط امروز جهان غرب با جهان اسلام گفت: من تردید دارم اختلاف بین جهان اسلام با غرب توانسته باشد به پایان خود نزدیک شود.


روزنامه خراسان:

مصوبه دولت براي خريد ۲۷۵ خودروي خارجي

بر اساس مصوبه اي که چندي پيش به پيشنهاد وزارت نفت توسط هيئت دولت به تصويب رسيده، مجوز خريد ۲۷۵ خودروي خارجي براي اين وزارتخانه صادر شده است. اين مصوبه با شماره 69849/48176 توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ و رونوشت آن نيز براي مصطفي محمدنجار وزير کشور ارسال شده تا سير پلاک گذاري آن از طريق وزارت کشور پي گيري شود.


گزارش نهادهاي نظارتي از تخلفات ۶ شرکت خوشنام نفتي

بر اساس گزارش نهادهاي نظارتي، ۶ شرکت خوشنام که داراي مجوز استفاده از برخي تسهيلات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز براي صادرات محصولات خود بوده اند، به علت استفاده از مواد يارانه اي در محصولات خود يا دست بردن در برخي گواهي ها و نامه هاي اداري، متخلف شناخته شده اند و تا اطلاع ثانوي حق استفاده از تسهيلات خوشنام بودن را ندارند.


روزنامه قدس:

«ح. ه » بازداشت شد

«ح . ه » یکی از بدهکاران بزرگ و سرشناس بانکی که به دلیل دریافت تسهیلات 1800 میلیارد ریالی تحت پیگرد قرار گرفته بود، دستگیر شد. وی دستی هم در فوتبال دارد.

چرا مراسم قدردانی لغو شد؟

باشگاه خبرنگاران: مراسم قدردانی از اهالی خانه موسیقی که قرار بود در قالب آن از محمدرضا شجریان هم تجلیل شود، با دخالت شهرداری، لغو شد.

قول احمدی نژاد برای احیای خانه سینما

بتازگی جلسه‌ای میان اعضای خانه منحل‌شده سینما با رحیم‌مشایی و احمدی‌نژاد برگزار شده است. در این جلسه که بدون وزیر ارشاد و معاون سینمایی اش برگزار شده، اعضای تشکل منحل شده خانه سینما از احمدی‌نژاد خواسته‌اند که «به قولش برای احیای این خانه» عمل کند. عزل جواد شمقدری از معاونت سینمایی هم خواست‌ شرکت کنندگان در جلسه بوده است.

کاغذ ارزان از شنبه

محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از توزیع کاغذ ارزان زیر قیمت بازار برای روزنامه‌‌ها از شنبه آینده خبر داد و گفت: مدیران مسوول می‌توانند با مراجعه حضوری به موسسه نشرآوران حواله کاغذ را دریافت کنند.

شیطنت خبری سایت ها

علی اسماعیلی، مشاور وزیر ارشاد در واکنش به شایعه احتمال برکناری وزیر گفت: این خبر، شیطنت برخی سایت‌هاست.

چوب حراج به آثار هدیه تهرانی

با پایان یافتن فرصت یک ماهه هدیه تهرانی برای پرداخت دیون مالی، مزایده عکسهای وی 23 مهر در خیابان میرزای شیرازی برگزار می‌شود.

انتشار پوسترهای تبلیغاتی نجفی‌‌

تبلیغات انتخاباتی محمدعلی نجفی ‌با انتشار پوسترهای تبلیغاتی کلید خورد. این پوسترها دارای پس‌زمینه «سبز» هستند.

تمرین مختلط ملی‌پوشان یک رشته رزمی

یکی از تیم های رزمی اخیرا حدود دو ماه تمرینات مختلط برگزار کرده و ملی پوشان زن و مرد مبارزات تن به تن داشته اند.

ممنوعیت اعطای مدرک افتخاری سیاسی

بر مبنای قانون جدید در نیجریه، هیچ دانشگاهی حق دادن مدرک افتخاری به هیچ سیاستمداری را ندارد.

تشکر از خویشتنداری رئیس مجلس

حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه با تشکر از رئیس مجلس در خویشتنداری و عدم پاسخگویی به مطالب به گفته وی ناروای رئیس جمهور گفت: ما در شرایط کنونی نیاز به اتحاد قوا و همبستگی ملی داریم.

عراق: آمریکایی ها حضور نداشتند

دولت عراق ماجرای درخواست کمک از نیروهای آمریکایی به منظور بازرسی از هواپیما به مقصد سوریه را رد کرد.

همسر امیر قطر درخواست طلاق کرد

شیعه آنلاین: رسانه های عربی از درخواست طلاق شاهزاده «موزه» همسر امیر قطر خبر دادند. این رسانه ها افزودند: «حمد بن جاسم آل ثانی» به تازگی یک ازدواج مجدد داشته و از همین رو بیشتر وقت خود را با همسر جدید خود می گذراند.

کرباسچی: سجادیان هیچ کاره است

دبیر کل حزب کارگزاران در واکنش به برخی گفت وگوهای رسانه ای اعلام کرد: مرتضی سجادیان هیچ مسؤولیتی در حزب کارگزاران ندارد.

جانورشناس درجه یک!

حجت الاسلام شجونی در پاسخ به این سؤال که چرا مدیر مسئول روزنامه کیهان را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده اید، گفت: حاج حسین شریعتمداری یک زندان رفته بامعرفت و یک جریان شناس خیلی قوی است و هم اینکه ایشان یک جانور شناس درجه یک است و یک ریال هم از این نظام سوء استفاده نمی کند و اگر بیاید یا نیاید من ایشان را انتخاب کرده ام.

کمیته بررسی تاثیر پارازیت ها

دکتر سیدحمید حسینی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت از دستور وزیر بهداشت برای تشکیل کمیته ویژه بررسی و تحقیق درباره تاثیر امواج ماهواره‌ای بر سلامت بدن خبر داد.

ازدواج اجباری 13 دختر برای حل مناقشه

یک شورای قبایلی در پاکستان برای پایان دادن به درگیری بین 2 قبیله، دستور ازدواج 13 دختر از اعضای قبیله مغلوب را صادر کرد.

حکم غیابی برای بازداشت هشت جاسوس

منابع قضایی لبنانی از صدور حکم بازداشت هشت لبنانی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

فرهنگ سازی برای تعدد زوجات

حجت‌الاسلام رهبر گفت: تعدد زوجات در کشورهایی که فرهنگ شده، در تعدد اولاد اثرگذار بوده وما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

عکس با چفیه بگیرید

محمود احمدی نژاد در حاشیه ششمین مجلس دانش آموزی به نماینده های این مجلس قول سفر «راهیان نور» داد و گفت: بروید چهار - پنج تا عکس با چفیه بگیرید، برای تبلیغات آینده تان خوب است.

مترسک لیسانسه

موج بیکاری سراسر اروپا را فرا گرفته است. جیمز فاکس انگلیسی هم به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و این روزها در یکی از عجیب ترین مشاغل دنیا مشغول است.

او که در رشته موسیقی و زبان انگلیسی و در دانشگاه بنگور تحصیل کرده است این روزها در یک مزرعه و در نقش یک مترسک کار می کند و باید پرندگان را از دانه های کاشته شده دور کند.


روزنامه جمهوری اسلامی:

* يك عضو ناظر مجلس بر شوراي ناظران صدا و سيما مي‌گويد فيلمبردار پناهنده شده به آمريكا، فيلمبردار صدا و سيما نبوده بلكه از اعضاي هيات همراه رئيس‌جمهور بوده كه توسط شخص احمدي نژاد گزينش و انتخاب شده بود.

بيژن نوباوه خبر منتشره درباره اينكه فرد پناهنده شده به آمريكا از فيلمبرداران صدا و سيما بوده است را تكذيب كرد و افزود: با توجه به تحقيقاتي كه انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمريكا، از اعضاي هيات همراه احمدي نژاد و نهاد رياست جمهوري بوده است و هيچ ارتباطي به سازمان صدا و سيما نداشته است.

عضو ناظر مجلس بر شوراي ناظران صدا و سيما تاكيد كرد كه نيروهاي صدا و سيما معمولاً به اينگونه سفرهاي كاري زياد مي‌روند و اين بار اول نيست و درخصوص اين تيم اعزامي صدا و سيما به نيويورك نيز با خبرنگار تيم صحبت كرده‌ام و وي نيز اين مباحث را تكذيب و اعلام كرده كه همه اعضاي گروه اعزامي سازمان، به كشور بازگشته‌اند.

وي خاطرنشان كرد: بارها پيش آمده كه پليس آمريكا FBI با اين افراد ارتباط برقرار كرده و با وعده و وعيد سعي در فريب آنها داشته اند، لذا بعيد نيست كه چنين اتفاقي براي فرد مورد نظر نيز رخ داده باشد.

نوباوه افزود: مسئول مستقيم اين اتفاق شخص رئيس‌جمهور است و احمدي نژاد بايد پاسخگوي عملكرد نيروهاي خود باشد.


* سفير جمهوري اسلامي ايران در اردن، مي‌گويد: اعتراضات مردم اردن براي اسقاط شاه اين كشور نبوده و اصولاً در اين كشور ديكتاتور وجود ندارد.. مصطفي مصلح زاده، افزود: "دموكراسي داراي سه سطح است و اردن در گروه دموكراسي قرار مي‌گيرد نه ديكتاتوري".

وي معتقد است اينكه گفته شود اردن يك ديكتاتوري وابسته انگليسي، آمريكائي است، اشتباه است. سفير جمهوري اسلامي ايران در اردن با تأكيد بر اينكه تنها مرز آزاد سوريه مرز اردن است گفت: اردن، به تحريم سوريه كه توسط اتحاديه عرب اعلام شد، عمل نكرد.

كاميون‌هاي تجاري اردن و سوريه روزانه رفت و آمد مي‌كنند و سفراي دو كشور نيز فعال هستند و اين نشان مي‌دهد اردن با پروژه آمريكائي - عربي در سوريه همراهي نكرده است.


 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.