اين اولين باري است كه دولت يونان تظاهرات را رسما ممنوع اعلام كرده است كه به معناي آغاز روند از دست رفتن آزادي هاي مدني براي مردم اين كشور است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همزمان با كنفرانس خبري صدر اعظم آلمان و نخست وزير يونان در آتن، ، اعتراضات گسترده يوناني ها در خیابانهای پایتخت به خشونت کشیده شد و درگيري با نيروهاي پليس به اوج خود رسید.

تنش ها در يونان در رابطه با وضعیت اقتصاد در حال فروپاشي اين كشور تشديد شده و اتحاديه هاي كارگري در يونان تهديد كرده بودند هنگام سفر آنگلا مركل به رغم اعلام ممنوعيت راهپيمايي از سوي پليس يونان، تظاهرات بزرگ خياباني در آتن برگزار می كنند.



اين اولين باري است كه دولت يونان تظاهرات را رسما ممنوع اعلام كرده است كه به معناي آغاز روند از دست رفتن آزادي هاي مدني براي مردم اين كشور است و نشان می دهد سياست هاي رياضتي بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات مردم اين کشور نه تنها بر اقتصاد يونان، بلكه بر شرايط مدني و اجتماعي اين كشور فشار آورده است.



تصاویری که از پاره کردن پرچم های نئونازی و حملات پلیس به مردم آتنی طی ساعتهای اخیر منتشر شده نشان می دهد واکنش مردم به این رفتار دولت، قطعا در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد.


برچسب ها: درگیری ، یونان ، پلیس ، مرکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار