او همچنين از بيماري‌اش مي‌گويد که به لطف آقا شفا يافت: «آقا امام رضا(ع) خيلي مهربان است و خيلي‌ها را شفا مي‌دهد، من هم يک بار بيماري قلبي داشتم و حالم خيلي بد بود. اما آقا به من لطف کرد و شفا يافتم.»

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

بیست و سوم ذیقعده روز زیارتی امام رضا (ع) است. زيارت؛ گويي زيارتت مخزن اسرار است و سکوي پرواز... مهرباني ات را، کرامتت را، رضا بودنت  را و تمام الطاف بي کرانت را مي شود تجربه کرد در لحظه هايي که قفل دل هايمان گره مي خورد به شبکه هاي پنجره فولاد و ضريح ... آري! زيارتت حتي اگر پاداش «هزار هزار» حج مقبول هم نداشته باشد حلاوتي دارد که به تمام داشته هاي اين دنيا مي ارزد. خيلي خوب مي شود عطر بهشت را به مشام جان چشيد در لحظه هاي زيارت...

آقاي لحظه هاي غريبي! زيارتت بهترين پاداشي است که مي شود نصيب مان شود. زيارتت همان لحظه هايي است که تمام بار غم ها و سنگيني معصيت هايمان را به لحظه اي حضور و گوشه اي نگاه و قطره اي اشک به آسمان مي سپاريم و سبک مي شويم؛ بال مي گشاييم و به آرامش مي رسيم... و امروز که روز زيارتي مخصوص شماست باز هم تمام عاشقان تان عده اي به حضور جسم و عده اي به تمناي دل زائر حريم تان مي شوند و همه خواسته هايشان را و همه نيازشان را خلاصه مي کنند در يک جمله: «السلام عليک يا علي بن موسي الرضا(ع)»....

و ديروز در لحظه هايي که شمارش ثانيه ها رسيدن امروز را بشارت مي داد ما به جمع زائرانتان رفتيم وحرف هاي دل شان را که از جنس عشق و ارادت بود شنيديم.

حلاوت سفري طولاني به عشق زيارت امام مهرباني

جوان است، حدود ۲۲يا۲۳ سال دارد... به احترام در مقابل ورودي حرم مطهر امام رضا(ع) در بست شيخ طوسي ايستاده و زير لب متن اذن دخول را مي خواند.همين که قرائت اذن ورود را تمام مي کند با او هم کلام مي شوم. خودش را معرفي مي کند: «امين کلانتر... زائر عاشق امام رضا(ع) از اهواز».«به عنوان يک جوان چه خواسته اي از امام رضا(ع) داري؟» اين سوالي که امين چنين به آن پاسخ مي دهد: «اين روزها دعاي همه جوانان ظهور امام زمان(عج) است؛ البته در دعاهايم عاقبت به خيري تمام جوانان هم سن و سالم را نيز از امام رضا(ع) مي خواهم؛ اميدوارم مشکل اشتغال جوانان رفع شود و بتوانند ازدواج کنند.»

او سپس از شيريني سفر به مشهد و زيارت امام رضا(ع) مي گويد: نمي دانيد چه حلاوت و لذتي دارد سفري طولاني که به زيارت امام رضا(ع) ختم مي شود، واقعاً حس و حال زيبايي است.

آن چه همه را جذب مي کند

«زيارت حرم امام رضا(ع) حس ويژه اي دارد که همه را از سراسر دنيا به مشهد جذب مي کند.» اين جمله بخشي از حرف هاي «ناصر زربلي زاده» جوان تبريزي است که همراه با خانواده و با فرزندي که در بغل دارد به زيارت آقا آمده است.

او مي گويد اين سفر هفتمين نوبتي است که به زيارت امام رضا(ع) مشرف مي شود، وي روز زيارتي را اين طور توصيف مي کند: «انسان وقتي که به زيارت امام رضا(ع) مي رود به نوعي از تمام تعلقات دنيا و دردها رها مي شود و در روز مخصوص زيارتي امام رضا(ع) هم ما به لطف خدا زائر آقا مي شويم و نيت و خواسته دلمان را با آقا مطرح مي کنيم.» اميدوار هم هستم که آقا حاجت هايمان را بر آورده کنند .گفت وگويم که تمام مي شود، التماس دعايي مي گويم و همراه با خانواده اش به راهشان ادامه مي دهند .



تغيير، نتيجه زيارت

طلبه جواني است و پس از خروج از بست آيت ا...شيرازي حرم مطهر با سرعت به سمت خيابان حرکت مي کند. جلوي راهش را مي گيرم و از او مي خواهم بگويد زيارت مقبول امام رضا(ع) چه زيارتي است و چه ويژگي هايي دارد؟ او هم براي پاسخ به اين سوال به درس هاي استادش حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي اشاره مي کند و مي گويد: «استاد ما حاج آقاي طباطبايي مي فرمودند: انسان زماني که مي خواهد به زيارت امام بيايد، ابتدا بايد قبول داشته باشد که ايشان حجت خدا هستند، ما را مي بينند، صداي ما را مي شنوند و قدرتشان فراتر از همه قدرت هاي بشري است.

بنابراين اگر ما خواسته اي داشته باشيم و به صلاح باشد پذيرفته و اجابت مي شود.»بعد از اين از حجت الاسلام وزيري مي پرسم که چگونه مي توان فهميد زيارت انسان قبول شده است؟ او احساس تغيير را نتيجه مشهود زيارت مقبول بيان مي کند: «وقتي زيارت ما مقبول واقع شود در نوع فکر و اعمال ما تغييرايجاد مي شود.»

همه چيز را از آقا مي خواهم

روي ويلچر نشسته و از حرم آقا خارج مي شود. همين طور که به سمت خروجي بست شيخ طبرسي حرکت مي کند به سراغش مي روم. نامش «سيدعلي اکبري زاده» است و حتي اگر خودش هم نگويد با شنيدن لهجه اش مي شود فهميد از دارالمومنين يزد به زيارت آقا آمده است. از حال و هواي زيارت آقا مي پرسم و آن چه که در زيارت مي خواهد. مي گويد: «زيارت حرم امام رضا(ع) حس و حال بسيار خوبي دارد. من همه چيز را از آقا مي خواهم، هم دنيا و هم آخرت را...»

تاکنون بارها به زيارت شمس الشموس آمده و به قولي حساب دفعات زائر شدنش را ندارد. بنابراين حلاوت زيارت را بارها تجربه کرده است. حالا از اين حلاوت مي پرسم. از اين که قبل و بعد زيارت آقا چه تفاوتي دارد. پاسخ اش چنين است: «حال و هواي انسان قبل و بعد از زيارت آقا بسيار متفاوت است به نوعي انسان با زيارت امام رضا(ع) سبک مي شود.»

مي روم اما دلم پيش امام رضا(ع) است

با قدم هاي آهسته به سمت ورودي حرم مطهر امام رضا(ع) نزديک مي شود، دستش را روي سينه اش مي گذارد و با احترام به امام مهرباني سلام مي دهد. مي گويد از خوزستان به مشهد آمده و اين هشتمين سفرش به ديار امام هشتم(ع) است.«محمدحسن کلاه مال» وقتي مي فهمد که چهارشنبه روز زيارتي امام رضا(ع) است افسوس مي خورد و مي گويد: متاسفانه سه شنبه پرواز دارم و بايد برگردم خوزستان، يک هفته مشهد بودم و حيف شد که روز مخصوص زيارتي آقا را از دست دادم؛ مي روم اما دلم پيش امام رضا(ع) است.«زائر امام رضا(ع) بودن چه حسي دارد؟»

اين سوالي است که او چنين به آن پاسخ مي دهد: «زائر امام رضا(ع) بودن حس و حال خاصي دارد و متفاوت است؛ نوعي خوشحالي برخاسته از آرامش که با هيچ جمله اي توصيف نمي شود.»

زيارت امام رضا(ع) و روزهايي به طعم آرامش

نزديک بست شيخ طبرسي منتظر ايستاده و گاهي به اطراف نگاه مي کند؛ گويا منتظر خانواده اش است تا همراه آن ها به زيارت امام رضا(ع) مشرف شود. نزديک اش که مي شوم با لهجه شيرين کرماني سلام و احوال پرسي مي کند.نامش «محمد شبرنگ زاده» است و به همراه خانواده اش از کرمان به مشهد الرضا(ع) آمده. مي گويد که يکي از سفرهاي ثابت هرسالش سفر به ديار خورشيد تابان توس است و اين سفر معمولاً با يکي از روزهاي زيارتي امام رضا(ع) همراه مي شود.

«شبرنگ زاده» حضور امام رضا(ع) در ايران را نعمت ارزشمندي مي داند که بايد هميشه قدردان آن بود. او مي گويد: زيارت امام رضا(ع) بهترين نعمتي است که خداوند نصيب من و خانواده ام کرده است؛ امام رضا(ع) تنها امام معصومي است که مرقد مطهرشان در ايران است. بنابراين بهره بردن از اين نعمت بهترين سعادتي است که در اين دنيا نصيب انسان مي شود.صحبت حرف دل که مي شود، نگاهي به گنبد طلاي آقا مي اندازد و مي گويد: «شفاعت» اين تنها خواسته اي است که هر زائري از آقا امام رضا(ع) مي خواهد؛ من ۴۰روز پيش مشهد بودم و امروز هم به قصد زيارت امام رضا(ع) در روز مخصوص زيارتي ايشان به مشهد آمدم، چون از فضيلت آن آگاه بودم، اميدوارم که امام رضا(ع) شفيع ما باشد.

وقتي از او مي پرسم که تاکنون حضور و کمک امام رضا(ع) را در زندگي اش احساس کرده است يا خير؟ قاطعانه پاسخ مي دهد: در لحظه لحظه زندگي ام حضور امام رضا(ع) را حس کرده ام؛ امام رضا(ع) هميشه در روزهاي سخت کمکم کرده است.

۲۰ زيارت

از فاصله حدود ۱۰متري نظرم را جلب مي کنند. خانم و آقاي سالخورده اي که دست هم را گرفته اند و از حرم خارج مي شوند. به نظرم حدود ۷۰ تا ۸۰سال دارند. نزديکشان مي شوم، سلام مي کنم. از کياشهر رشت به مشهد آمده اند و زائر شده اند. ابتدا آقا که «سيدنورالدين حسيني» نام دارد، از زيارت آقا مي گويد و ۲۰دفعه اي که همراه با همسرش زائر شده است: «ما تاکنون ۲۰دفعه به زيارت امام رضا(ع) آمده ايم و هر بار حس خوب زيارت آقا را تجربه کرديم، حال و هواي زيارت امام رضا(ع) و حرم آقا بسيار ويژه و عالي است...»

او همچنين از بيماري اش مي گويد که به لطف آقا شفا يافت: «آقا امام رضا(ع) خيلي مهربان است و خيلي ها را شفا مي دهد، من هم يک بار بيماري قلبي داشتم و حالم خيلي بد بود. اما آقا به من لطف کرد و شفا يافتم.»

«زهرا اصغرپور» همسر حاج آقاي حسيني که همچنان دست در دست همسر کنارش ايستاده است، در ادامه اين هم کلامي اشک ريزان خواسته هايش را از امام رضا(ع) در روز زيارتي چنين بيان مي کند: «من از آقا مي خواهم که همه مريض ها را شفا دهد و به همه نيازمندان کمک کند. آقا تاکنون به ما خيلي کمک کرده اند و لطف شان را بارها مشمول حال ما کرده اند.»
برچسب ها: روز ، زیارت ، مخصوص ، امام ، رضا ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۳:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا
یاامام رضا
هیچ چیزنمیتونم بگم فقط بطلب به زیارتت بیام.
ای آقای لحظه های غریبی
آمده ام ، آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی زگناهم بده
ای حرمت ملجادرماندگان
دورمران ازدروراهم بده
لایق وصل توکه من نیستم
اذن ، اذن به یک لحظه نگاهم بده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
یا امام رضا قربون صفات برم
منا هم بطلب بیام به بابوست خودت میدونی که...
Iran (Islamic Republic of)
قلم عشق
۱۰:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
آن روزکه عالم همه از دردبنالند...ماییم و کرامات رضاضامن آهو...
Iran (Islamic Republic of)
roya
۰۹:۳۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
زائری بارانی ام آقا به دادم میرسی؟
Italy
محمد
۰۹:۵۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۱
كاشكي من كبوتري تو صحن با صفات بود . . . يا امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
toranj
۰۰:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۱
سلام آقا،سلام .
حالم خوب نیست ، اصلا ،اصلا
نمیدونم چی کار کنم،
آقا شفاعتم کن ، خواهش میکنم. خواهش میکنم.
آقا جان سلام،سلام ، سلامی از ته دل ، سلامی با دلی لرزان و چشمی گریان .
آقا جان سلام .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۱
دل ها چو کبوتر به بارگاه و ارامگاه ملکوتی تو یا امام رضا پر میزند

آقا جان تو در جایی هستی که ما به پیشت بیاییم

اما از بین شما مهربانان دو عزیز هست که از جایش خبر نداریم
اولی مادرت زهرا و آخری حضرت حجت

اماما دعایی کن تا قبر الزهرا و بیت ال مهدی بر ما اشکار شود
و بتوانیم در لحظه ایی به زیارت ان عزیزان برویم
و مشکلات حل بشود

اللهم عجل لولیک الفرج
-
ابراهیمی
۱۶:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۱
السلام علیک یا ضامن اهو اقا جان،مولاجان،ما را از نزدیکانت قرار ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۱
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
ahmadi
۲۰:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
سلام برآقای لحظه های غریبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد-سلام یا امام رضا(ع)-التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۵:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۱
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۵:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۱
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
یه فرشته
۱۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۱
یا امام رضا
بطلب بازم بیام پیشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۱
سلام آقا امام رضا - نظری ..........
آخرین اخبار