سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردي مطرح كرد

دورنماي روشن روابط تهران-قاهره/ احتمال اقدام متقابل در واكنش به كانادا

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي دورنماي روابط جمهوري اسلامي ايران و مصر را پس از سقوط رژيم ديكتاتوري مبارك و انتخاب محمد مرسي روشن دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در جمع خبرنگاران با در تشريح آينده روابط ايران و مصر گفت: از زماني که رژيم ديكتاتوري حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر سرنگون شده و دولتي بر مبناي خواست و اراده مردم شكل گرفت، روابط ايران و مصر نيز به شکل تازه‌اي آغاز شد.

وي در ادامه با بيان اينکه مصر با وجود مشکلات سياسي و اقتصادي که دارد نيازمند زمان بيشتري براي اثبات دوستي با جمهوري اسلامي ايران است، دور نماي كلي روابط دو كشور را  با روي كارآمدن دولت محمد مرسي مثبت دانست.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس همچنين از سفر هيئتي از اين کميسيون به ليبي براي آزاد سازي اتباع ربوده شده كشورمان خبر داد و تصريح كرد: طي روزهاي آتي نخست وزير فعلي ليبي از مجلس اين کشور راي اعتماد خواهد گرفت که در اين صورت ساختار سياسي ليبي تغيير کرده و زمينه براي عزيمت هيئتي از ايران به اين کشور آماده خواهد شد.

نماينده مردم بروجرد در ادامه با اشاره به اقدام کانادا مبني بر تعطيلي سفارت اين کشور در تهران اشاره کرد و با بيان اينكه تصميم مشابه‌اي در اين خصوص اتخاذ خواهد شد، خاطرنشان كرد: اقداماتي اين چنيني به دليل زخم‌خوردگي کشورهاي غربي از پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در برگزاري اجلاس تهران است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مصر ، قاهره ، کانادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.