فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران گفت: هدف اصلي آمريکا از برگزاري رزمايش خليج فارس ايجاد رعب و وحشت در بين کشورهاي مستقل منطقه است.

اسماعيل کوثري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اخبار منتشرشده مبني بر برگزاري مانور مشترک آمريكا به همراه 24 کشور در منطقه خليج فارس گفت: آمريکا هنوز در خواب دوران جنگ جهاني دوم به سر مي‌برد.

وي ادامه داد: هدف اصلي آمريکا از برگزاري اين رزمايش ايجاد رعب و وحشت در بين کشورهاي مستقل در منطقه است.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله با بيان اينکه آمريکا نمي‌تواند با هژموني قديمي‌اش در منطقه حضور داشته و در آن سير کند، تصريح کرد: ملت‌هاي منطقه با اهداف جنايت‌کارانه آمريکا و رژيم صهيونيستي آشنا شده‌اند و هرگز فريب آنها را نخواهند خورد و در برخورد با اين مسايل آگاهانه و با تدبير تصميم‌گيري خواهند كرد.

کوثري خطاب به آمريکايي‌ها خاطرنشان کرد: از اين پس نمي‌توانيد کشورهاي مستقل را تحت سلطه خود در بياوريد و بايد به محدوده مرزي جغرافيايي خود بازگرديد.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در پاسخ به اين سوال که " آيا برگزاري اين رزمايش تاثيري بر روابط دوستانه جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي منطقه خواهد داشت؟ " گفت: ايران در هزاره سوم کشور پيشرفته و قدرتمندي است و به هيچ وجه کشورهاي منطقه روابط دوستانه خود با ايران را به خاطر اهداف شوم آمريکا مخدوش نخواهند کرد.

فرمانده سابق لشکر 27 محمدرسول‌الله ادامه داد: ملتهاي منطقه دل خوشي از سياست‌هاي آمريکا و متحدانش ندارند و اميدواريم سياست‌مداران منطقه نيز در روابط خود با آمريکا تجديد نظر کنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: برگزاري اين رزمايش در اين مقطع زماني تهديدي عليه امنيت کشورمان محسوب نمي‌شود چرا كه غربي‌ها همواره در جنگ ديپلماسي در برابر ملت ايران شکست خورده‌اند.

گفتني است روزنامه نيويورك تايمز اخيرا در مقاله‌اي نوشته است كه بزرگترين مانور تاريخي خاورميانه اواخر ماه جاري ميلادي با حضور 25 كشور جهان از جمله آمريكا در خليج فارس برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: کوثری ، رزمایش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار