عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به برگزاري باشکوه اجلاس غير متعهدها در تهران گفت: حضور مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد و اعلام مسائل و مواضع جمهوري اسلامي ايران به صورت شفاف و به دور از هر گونه ابهام، يکي ديگر از دستاوردهاي مهم اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بوده است.

اسماعيل کوثري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري باشکوه شانزدهمين اجلاس غير متعهدها در تهران گفت: بيش از شروع برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، استکبار جهاني و صهيونيست‌ها خيلي تلاش کردند که مانع از حضور اعضاي جنبش  در اين اجلاس شوند تا از جايگاه و عظمت جنبش کاسته شود، اما شاهد آن بوديم که حضور سران در اين اجلاس بيش از 15 اجلاس گذشته بوده است.
 
وي در ادامه با بيان اينکه استکبار جهاني با اين اقدام خود درصدد القاي انزواي جمهوري اسلامي ايران در عرصه ديپلماسي بوده است، افزود: حضور تمامي اعضا حتي ميهماناني که استکبار جهاني سعي بر عدم شرکت آنها در اجلاس داشت خود موفقيت بزرگي براي جمهوري اسلامي ايران بوده است.
 
عضو کميسيون امنيت‌ملي در ادامه تصريح کرد: حضور مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد و اعلام مسائل و مواضع جمهوري اسلامي ايران به صورت شفاف و به دور از هر گونه ابهام، يکي ديگر از دستاوردهاي مهم اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بوده است.
 
وي در ادامه به ديدارهاي دو جانبه و يا چند جانبه اعضاء جنبش عدم‌تعهد در حاشيه برگزاري اجلاس اشاره کرد و گفت: اعضاي جنبش در حاشيه برگزاري اجلاس فرصتي پيدا کردند تا نظرات خود را مطرح کنند.
 
نماينده مردم تهران با اشاره به رياست ايران بر جنبش عدم‌تعهد در طول سه سال آينده اظهار داشت: اکثر اعضاء اظهار اميدواري کردند که با توجه به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد کارها به جد دنبال خواهد شد، چرا که تاکنون به آن صورت که بايد و شايد جنبش نتايج و يا دستاوردهاي چنداني نداشته مگر تنها در مورد اعلام حمايت از فعاليت صلح آميز هسته‌اي ايران در ادوار گذشته، لذا جمهوري اسلامي ايران بايد با يک اتحاد و وحدت همه‌جانبه با ساير اعضاء در سطح بين‌المللي و سازمان ملل در راستاي تحقق اهداف جنبش گام بردارد.

انتهاي پيام/ب2
 

برچسب ها: جنبش ، ریاست ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار