عضو کميسيون امنيت ملي مجلس، برگزاري مانور خاورميانه در خليج فارس را در راستاي پروژه ايران‌هراسي تعبير کرد و گفت: آمريکا با دنبال‌کردن اين سياست در صدد فروش تسليحات خاک خورده خود در انبارها و جمع‌کردن دلارهاي نفتي کشورهاي منطقه است.

 ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري مانور خاورميانه در خليج فارس با حضور 25 کشور جهان از جمله آمريکا گفت: پس از برگزاري موفق اجلاس غيرمتعدها در تهران، علي‌رغم تمامي سياستهاي آمريکا و بهره‌گيري از رسانه‌ها و فعاليتهاي ديپلماتيک‌شان براي برگزارنشدن آن، اين اجلاس به شکست قدرت آمريکا و قدرتهاي غربي تعبير مي‌شود، لذا آمريکا با طرح ادعا‌هاي تکراري خود در بحث ايران‌هراسي در منطقه، با برگزاري اين مانور سعي در ترميم وجهه شکست‌خورده خود دارد.
 
وي در ادامه با بيان اينکه بسياري از کشورها در مورد شرايط آمريکا و قدرتهاي غربي در منطقه دچار ترديد شده‌اند، افزود: با توجه به شکست‌هاي اخير آمريکا در رويارويي با جمهوري اسلامي ايران و از آنجايي که آمريکا احساس مي‌کند ديگر حنايش رنگي نزد همپيمانانش ندارد، با دنبال کردن پروژه ايران‌هراسي در صدد است تسليحات بنجل خود را از انبارها خارج و دلارهاي نفتي برخي کشورهاي منطقه را جمع کند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي در ادامه تصريح کرد: آمريکا با برگزاري اين مانور به دنبال جمع‌کردن همدستاني براي خود است تا به نظاميان و فرماندهان خود نشان دهد  که در سطح منطقه و جهان همچنان هم‌پيماناني دارد تا روحيه آنها تقويت شود.
 
نماينده مردم خرم‌آباد در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به تسلط کامل جمهوري اسلامي ايران بر منطقه خليج فارس برگزاري اين‌گونه مانورها کوچکترين تزلزلي در قدرت ايران بر جا نخواهد گذاشت.

گفتني است روزنامه نيويورك تايمز اخيرا در مقاله‌اي نوشته است كه بزرگترين مانور تاريخي خاورميانه اواخر ماه جاري ميلادي با حضور 25 كشور جهان از جمله آمريكا در خليج فارس برگزار مي‌شود.

به نوشته اين روزنامه، مانور مذكور بر مين‌روبي خليج فارس تمركز دارد و پيامي قوي به ايران است مبني بر اينكه ائتلاف بين‌المللي بوجود آمده در جهان به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.

انتهاي پيام/س2



انتهاي پيام/

برچسب ها: مانور ، امریکا ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار