با حضور مسئولان وزير امور خارجه

كميسيون امنيت ملي مجلس دستاوردهاي اجلاس "نم" را بررسي مي‌كند

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از بررسي دستاوردهاي اجلاس عدم تعهد تهران در جلسه آينده اين كميسيون خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در تشريح دستور جلسه هفته آينده كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اين كميسيون بنا دارد تا در روز يكشنبه هفته آينده با حضور مسئولان برگزاركننده اجلاس تهران، ابعاد مختلف اين اجلاس را در حوزه‌هاي مختلف كميت و كيفيت شركت‌كنندگان، ملاقات‌ها و نشست‌هاي دوجانبه و چندجانبه، نشست‌هاي سه‌جانبه كارشناسان ارشد، وزراي خارجه و سران بررسي كند.

وي در ادامه بررسي چگونگي استفاده از ظرفيت رياست ايران بر جنبش عدم تعهد و تبيين برنامه‌هاي آينده را از ديگر موارد مطرح در جلسه هفته آينده اين كميسيون عنوان كرد.

نماينده مردم ورامين در مجلس ادامه داد: همان‌طور كه اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد از باشكوه‌ترين و موثرترين اجلاس‌هاي اين جنبش بود و شايستگي جمهوري اسلامي را در مديريت مجامع بين‌المللي نشان داد مطمئنا برگزاركنندگان اين اجلاس همچون آخوندزاده و مهمان‌پرست در جلسه اين كميسيون در همين رابطه اخبار خوشحال‌كننده‌اي براي ملت ايران خواهند داشت.

نقوي‌حسيني با اشاره به حضور صالحي وزير امور خارجه، براي پاسخ به سوالات برخي از نمايندگان در جلسه روز سه‌شنبه 21 شهريور كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: دهدشتي نماينده آبادان، بشيري نماينده پاكدشت و آقايي نماينده سلماس در اين جلسه سوالات خود را از صالحي مطرح خواهند كرد.

وي در خصوص موارد كاري جلسات كارگروه‌هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز توضيح داد: كارگروه امنيت كميسيون، لايحه گذرنامه، كارگروه دفاعي،‌ طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را در جلسات يكشنبه خود مورد رسيدگي قرار مي‌دهند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، بررسي لايحه موافقتنامه ايجاد و راه‌اندازي بانك اطلاعاتي سازمان همكاري‌هاي اقتصادي (اكو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمركي، لايحه موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري عراق به منظور اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد ماليات‌هاي بر درآمد و سرمايه و طرح اصلاح تبصره يك ماده 34 مقررات تشكيلاتي، استخدامي،‌ مالي و انضباطي وزارت خارجه را از موارد كاري كارگروه وزارت امور خارجه اين كميسيون برشمرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار