در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب تحولات اخیر در سوریه اجلاس عدم تعهد با حضور وزیر آشتی ملی سوریه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب ( دوشنبه 6 شهریور) تازه ترین تحولات سویه با حضور  وزیر آشتی ملی سوریه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

مهمترین مسائل مطرح شده در این برنامه به شرح زیر است:

- بروجردی: بشار اسد و مقامات عالیرتبه سوریه برحل سیاسی مسائل سوریه و دوری از آتش افروزی است لذا اسد اعلام کرد که هرگامی که ایران در اجلاس تعهران برمیدارد مورد تائید و حمایت سوریه است چراکه ما به ایران اعنماد داریم و اعتماد دولت سوریه به ایران و ریاست
جمهوری اسلامی بر جنبش عدم تعهد، بهنرین فرصت برای حل بحران سوریه است.

- وزیر آشتی ملی سوریه: ما آمادگی استفاده از هرگونه راه حل منطقی و به دور از شایعات برای حل مسائل سویه داریم و از آن استقبال می کنیم.

- سوریه با رهبری مورد حمایت مردم اداره می شود که منافع ملی کشور حمایت می کند و اصلاحات خواست ملت را نیز صورت می دهد و برخلاف کلیه فشارهای خارجی ایستادگی می کند و این نشانگر خواست ملت سوریه است و این درحالیست که مخالفینی که سلاح بکار گرفتند افراد و گروه هایی هستند که از سوی ملت حمایت نمی شود.

- بروجردی: آمریکا بعد از از دست دادن مصر بعنوان پایگاهی برای خود و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا سوریه را جایگزین آن کند که با توجه به نقش لابی صهیونیست د انتخابات، اوباما این کار را انجام داد و حتی به حمایت های سوریه از مقاومت توجه نداشته اند و مردم نیز خود برای حمایت از دولت سوریه وارد میدان شدند.

- وزیرآشتی ملی سوریه: دلیل اصلی شکست طرح عنان کارشکنی های غرب برای عدم حل سیاسی بحران سوریه بود و شانس اخضر ابراهیم نیز بتر از شانس عنان نیست چراکه غرب و در راس آن آمریکا از همان ابتدا در تلاش بود تا سوریه اعلام شکست کند اما سوریه برای حل این بحران اعلام آمادگی می کرد که این امر نیز شکست اهداف آمریکا را به همراه داشت و با توجه به نزدیکی انتخابات آمریکا، واشنگتن نباید درباره مسئله سوریه اشتباه کند چراکه برایش هزینه دارد.

- بروجردی: امروزه کشورهایی که به کمک تسلیحاتی به معارضین می کردند اعلام می کنند در صوت برکناری بشار اسد، برای حل سیاسی بحران سوریه مذاکره می کنیم درحالیکه این خود نوعی دیکتاتوری است و هرگونه پیشنهادی برای حل بحران سویه بدون در نظر گرفتن نظر دولت بشار اسد موفق نخواهد بود و محکوم به شکست است.

- وزیر آشتی ملی سوریه: باید میان مخالفین سیاسی با معارضین سوری تفاوت قائل شد چراکه گزوه های مسلح بسیاری هستند که افراد آن از خارج آمدند و هرکدام از سوی کشورهای مختلف حمایت  و تغذیه می شوند و با یکدیگر هماهنگ هستند و این گروه ها خود با یکدیگر درگیرند و یکدیگر را قبول ندار

مشروح مکتوب این برنامه متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام/ب2
برچسب ها: سوریه ، مجلس ، تحولات ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار