نايب رئيس کميسيون امنيت ملي با تکذيب خبر واگذاري 12 هزار متر زمين به سفارت استراليا گفت: با توجه به اينکه زمين خالي در منطقه پاسداران وجود ندارد، واگذاري 12 هزار متر زمين به سفارت استراليا در اين منطقه با اصل خبر متناقض است و وجهه عقلاني ندارد و احتمال صحت اين خبر بسيار ناچيز است.

منصور حقيقت پور نماينده سرعين، اردبيل و نمين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران خبري مبني بر اعتراض نمايندگان به واگذاري زمين به سفارت استراليا را تکذيب کرد و گفت: با توجه به اينکه زمين خالي در منطقه پاسداران وجود ندارد، واگذاري 12 هزار متر زمين به سفارت استراليا در اين منطقه با اصل خبر متناقض است و وجهه عقلاني ندارد .

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شما پيگير چنين موضوعي از وزارت امور خارجه خواهيد بود يا خير، افزود: اين که به عنوان يک نماينده مجلس چنين سوال ناپخته اي را از وزارت امور خارجه جويا شوم تنها خود را زير سوال بردم.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي در ادامه تصريح کرد: در صورتي که اين خبر با درصد کمي صحت داشته باشد کميسيون امنيت ملي نقادانه و به جد پيگير اين موضوع خواهد بود و جلوي چنين واگذاري غير عقلاني را خواهد گرفت و اين در حالي است که احتمال صحت اين خبر بسيار ناچيز است.

گفتني است در خبري آمده براساس مصوبه وزيران عضو کميسيون سياسي دولت که به پيشنهاد وزارت خارجه ابلاغ شده مقرر شده است 12 هزار متر زمين در منطقه پاسداران تهران براي احداث ساختمان جديد سفارت رزيدانس سفير و چند واحد مسکوني به استراليا تحويل شود.

در اين خبر همچنين آمده است چند نماينده مجلس با انتقاد از پيگيري‌هاي وزارت امور خارجه براي اين واگذاري خواستار توقف اين اقدام حتي در صورت موافقت دولت استراليا براي اقدام متقابل شدند.

انتهاي پيام/ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار