سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متكي در بازديد از مرکز پژوهش‌های مجلس:

برگزاري اجلاس غيرمتعهدها حاصل سیاست خارجی موفق ايران است

وزیر سابق امور خارجه در بازديد از مرکز پژوهش‌های مجلس برگزاري اجلاس غيرمتعهدها را حاصل سیاست خارجی موفق جمهوري اسلامي ايران دانست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه در دیدار از مركز پژوهشهاي مجلس در جلسه‌ای با حضور كاظم جلالي رئیس مرکز، مدیران و کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی شرکت كرده و پیرامون مسائل سیاست خارجی ، تحولات منطقه‌ای و برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به سخنرانی پرداخت.

وي در اظهارات خود پس از تبیین مبانی دیپلماسی فعال و کارآمد، به بیان نقش مجلس در تدوین و اجرای سیاست خارجی موفق اشاره کرد و در این میان به اهمیت مطالعات تطبیقی در حوزه دیپلماسی پارلمانی به عنوان اولویت پژوهش مرکز اشاره کرد.

وزیر سابق امور خارجه همچنين در این دیدار بر ضرورت وجود نقشه راه مجلس مبتنی بر سند چشم‌انداز و برنامه‌ریزی کلان مجلس در این راستا تاکید کرد.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند تلاش‌های دیپلماتیک در کسب میزبانی اجلاس توسط جمهوری اسلامی ایران، این اجلاس را حاصل سیاست خارجی موفق جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به تحول نقش جنبش عدم تعهد پس از سال 2005 خواستار برنامه‌ریزی منسجم و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در وزارت امور خارجه در خصوص موضوعات مهم مورد تاکید جنبش مانند مساله فلسطین و مکانیسم افزایش روابط تجاری میان اعضا شد.

متكي در توصیه‌ای به کارشناسان، اولویت پژوهش سیاست خارجی مرکز را رصد و ارائه تحویل به‌هنگام از تحولات سریع منطقه‌ای و جهانی معرفی و با مهم‌خواندن نقش دیپلماسی پارلمانی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی کشور، بر نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمينه تاکید کرد.
انتهاي پيام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.