لاریجانی در جمع خبرنگاران:

اعضاي جنبش عدم تعهد از ظرفيت‌هاي اجلاس تهران براي حل مناقشات استفاده كنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه نشان داد که ظرفیت‌های خوبی در جنبش عدم تعهد وجود دارد که تمامی اعضا باید از آن بهره‌گیری کرده و در راستای اهداف اعضا تلاش کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم و در جمع خبرنگاران به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه نشان داد که ظرفیت‌های خوبی در جنبش عدم تعهد وجود دارد که تمامی اعضا باید از آن بهره‌گیری کرده و در راستای اهداف اعضا تلاش کند.

وي در ادامه افزود: اعضای جنبش می‌توانند از ظرفیت‌های موجود این اجلاس و با استفاده از سخنان رهبر معظم انقلاب از ظرفیت‌های خود برای حل و فصل مناقشات بین کشورها استفاده کنند.

لاريجاني همچنين تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران نشان‌دهنده برقراری امنیت و ثبات در ایران بوده و این مفهوم را دارد که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح و ثبات در داخل مرزهای خود و دیگر کشورهای منطقه است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در فرمایشات خود فرمودند ساختار سازمان ملل باید تغییر کند، تمامی اعضای جنبش باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: عمده‌ترین مشکلات غرب با جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحولات اخیر در منطقه است و بحث هسته‌ای نوعی بهانه‌جویی است که تمامی اعضای جنبش عدم تعهد می‌توانند برای بهبود اوضاع منطقه تلاش کرده و موضع‌گیری شفافی در خصوص برنامه‌های هسته‌ای داشته باشند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار