دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري با سخنراني آيت الله محمدرضا مهدوي کني در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت الله محمدرضا مهدوي کني در دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان که در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي قديم برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا بايد به خانواده عالم بزرگوار قره باغي تسليت عرض کنم و اميدوارم روحش شاد باشد.

وي تصريح کرد: در اين چندماه گذشته در اوضاع و احوال کشور شاهد حوادث تلخ و شيريني بوده ايم که بايد از حوادث تلخ عبرت بگيريم.

آيت الله مهدوي کني با اشاره به حوادث شيرين ادامه داد: در چند ماه گذشته ماه رمضان و ماه رحمت و شبهاي قدر را پشت سر گذاشتيم که همراه بود با روز قدس و حضور ميليوني مردم ايران و ساير مسلمانان جهان که در آن شرکت داشتند.

رئيس مجلس خبرگان با بيان اينکه زلزله اخير در آذربايجان شرقي از حوادث تلخ چند ماه گذشته بود،‌ افزود: در مسئله زلزله اقدامات مثبتي از سوي دولت و مردم صورت گرفت و حضور مقام معظم رهبري در حادثه بزرگي که حدود 300 آبادي تخريب شده‌اند نيز از نکات ديگر بود.

آيت الله مهدوي کني با بيان اينکه بايد تلاش شود نگراني بازماندگان زلزله اخير مرتفع شود، اذعان داشت: دولت، مجلس خبرگان،‌ ائمه جمعه با کمک‌هاي خود سعي داشته باشند تا هرچه زودتر مشکلات بازماندگان مرتفع شود.

وي ادامه داد: در ماه رمضان جلسات مذهبي و اجتماع روز قدس نشان داد پس از 33 سال انقلاب همچنان مردم به نظام شان، دين شان و رهبري شان اگر چه ناراحتي در کشور وجود دارد، وفادار هستند.

آيت الله مهدوي کني با بيان اينکه انقلاب ما داراي سه رکن است، اظهار داشت: رکن اول مردم، رکن دوم رهبري و رکن سوم انقلاب دولت است که بايد وظايف انقلابي را به نحو احسن به اجرا بگذارد و اين سه رکن بايد با يکديگر همکاري داشته باشند.

رئيس مجلس خبرگان با بيان اينکه حکومت اسلامي به معني عام آن مجلس شوراي اسلامي، قوه مجريه و قوه قضاييه را در بر مي‌گيرد، افزود: انقلاب به تعبير امام خميني (ره) با سختي شروع شد، به پايان رسيد و در اين برهه بايد تمامي دستگاه‌ها با يکديگر هماهنگ باشند.

آيت الله مهدوي کني با اشاره به اينکه سختي‌ها انقلاب ما را به اين نقطه رسانده‌ است، ادامه داد: بعد از انقلاب حوادث طبيعي و غير طبيعي بسياري روبرو بوده ايم و حتي تحريم‌هايي که به ما تحميل شده از يک نظر مثبت بوده و باعث تحکيم انقلاب شده است.

وي تصريح کرد: دولت به معناي عام در کنار مردم و رهبري بايد با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و عقب نشيني نکند و حق ملت را به آنها برساند.

رئيس مجلس خبرگان با اشاره به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نيز اظهار داشت: بايد به خاطر پوشش‌ها در مسئله زلزله، روز قدس و برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران از کساني که در اين رابطه زحمت هاي زيادي کشيدند مجلس خبرگان از آنها تشکر ويژه‌اي داشته باشد.

آيت الله مهدوي کني با بيان اينکه در مسئله برگزاري اجلاس چند نکته را بايد يادآوري کرد، اذعان داشت:‌ موفقيت در برگزاري اجلاس موجب عزت نظام جمهوري اسلامي شد، نظامي که غربيان سعي داشتند آن را منزوي جلوه دهند.

رئيس مجلس خبرگان با اشاره به اينکه سران 120 کشور دعوت ايران را پذيرفته و در اجلاس شرکت کرده بودند، ادامه داد: حضور سران 120 کشور دنيا که رياست آن به دولت ايران تقديم شد حادثه بزرگي است که اگر دشمن آن را قبول نکند، بي انصافي است.

آيت الله مهدوي کني با بيان اينکه تنها بيانيه پاياني مورد تاييد است، گفت: در اجلاس عدم تعهد در تهران برخي نظرات شخصي خود را اعلام داشتند اگر چه تنها بيانيه پاياني مورد تاييد است و نظرات افراد نمي‌تواند تاثير گذار باشد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به امنيت برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران اذعان داشت: زماني جمهوري اسلامي ايران رياست اين اجلاس را بر عهده گرفت که در امنيت بسيار خوبي به سر مي‌برد.

وي تصريح کرد:‌ امنيت يکي از بزرگترين نعمت‌هاي خداوندي است که ملت ايران را به رفاه مي‌رساند و برگزاري اين اجلاس نشان داد که کشور ما در امنيت کامل است. برخلاف تصور برخي افراد که قبل از سفر به تهران فکر مي‌کردند کشورمان در يک حالت نا امني و درگيري و به صورت خرابه است.

رئيس مجلس خبرگان با اشاره به سخنراني مقام معظم رهبري در اجلاس غير متعهدها تصريح کرد: سخنان مقام معظم رهبري در اجلاس غير متعهدها سه جنبه داشت که اولين آن خطابه جهاني بود که مانند خطابه ايشان در سال 1365 بود که سران جنبش عدم تعهد اذعان داشتند که ما جرات ايراد اين گونه خطابه را نداشتيم.

وي با بيان اينکه در وضعيت  کنوني که فعالان سياسي و اقتصادي دست از فشار خود عليه جمهوري اسلامي ايران برنداشته‌اند، ادامه داد: دولت به معني عام خود يا توجه جدي‌تر و عميق‌تر براي سامان و معيشت مردم کوشش کند زيرا انقلاب براي دنيا و آخرت مردم شکل گرفته‌ است.

آيت الله مهدوي کني ادامه داد: دولت بايد براي رسيدن به اين هدف يعني تامين معشيت عمومي مردم از نخبگان، فرهيختگان و کساني که نظريات مناسبي در اداره کشور داشته‌اند کمک بگيرد و دولت خود را محصور نکند.

رئيس مجلس خبرگان با بيان اينکه فعالان سياسي به کمک دولت بيايند، تصريح کرد: فعالان سياسي و اقتصادي خارج از دولت با همزباني و کمک به دولت اين کشتي را به ساحل برسانند و باعث خنثي شدن يکديگر نشوند.

وي ادامه داد: کساني که فعال اقتصادي خارج از دولت هستند در اين برهه زماني سودهاي شخصي را کم کنند و انگيزه خدمت به مردم را بيشتر مد نظر داشته باشند.

آيت الله مهدوي کني با اشاره به مسئله قناعت در اسلام گفت: به موازات فعاليت در امور اقتصادي بايد دو نکته مورد توجه قرار گيرد؛ اول اينکه در حوزه اقتصاد فعال باشيم دوم اينکه مسئله قناعت را در زندگي روزمره مورد نظر قرار دهيم، کشورهايي که به جايي رسيده‌اند مردمانشان اهل قناعت بودند.

وي تصريح کرد: متاسفانه مردم ايران اهل اسراف هستند و مسئولين دولتي که بيت المال دستشان است نبايد به هر طريقي که مي‌خواهند آن را خرج کنند و بايد قناعت پيشه کنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري، خاطرنشان کرد: انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر که در سال آينده برگزار مي‌شود بايد نخبگان و مردم شرايطي را فراهم کنند که فردي انتخاب شود که به درد مردم برسد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار