سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارن پالیسی:

نتانیاهو باید دیوانه باشد که بخواهد به جنگ ایران برود

پایگاه تحلیلی فارن‌پالیسی، در مقاله‌ای با عنوان "ناحیه جنون"، نخست وزیر و وزیر جنگ رژيم صهيونيستي را دیوانه‌هایی خطاب کرده است که با جنگ طلبی‌های خود به دنبال تحریک و تهدید منطقه و جامعه بین المللی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی فارن‌پالیسی در گزارشی به انتقادات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی از جنگ‌طلبی‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژيم اسراییل پرداخته و از آن‌ها با نام "دیوانه" یاد کرده است.

در ابتدای این گزارش می‌خوانیم: در حالی که تمامی مشاوران نتانیاهو او را از جنگ با ایران برحذر می‌دارند، اما او با دیوانگی‌های خود نه تنها به فکر منافع رژیم صهیونیستی نیست، بلکه ایالات متحده را نیز به خطر می‌اندازد.

فارن پالیسی در ادامه گزارش خود به اظهار نظر چندی تن از مقامات اسراییلی و آمریکایی مبنی بر مخالفت با جنگ ایران می پردازد:

مقامات امنیتی ارشد بازنشسته اسراییل، همگی یکپارچه عقیده دارند که نیازی به جنگ با ایران نیست. هفته گذشته، یک نظر سنجی در سرزمین‌های اشغالی  برگزار شد که در نتیجه آن مشخص شد، بیش از نیمی از صهیونیست‌ها مخالف جنگ با ایران هستند. شیمون پرز نیز با تایید این نظر سنجي اذعان کرد که مخالف جنگ با ایران است.

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا تاکید دارد که " راه حل دیپلماتیک" اولین گزینه پیش رو است.

این گزارش می‌افزاید؛ گرچه نتانیاهو به دنبال متقاعد کردن اوباما برای جنگ با ایران است، اما دولت اوباما هیچ قصدی برای حمله به ایران نداشته و حمایت‌های او از سیاست‌های جنگ‌طلبانه نتانیاهو تنها به خاطر انتخابات پیش روی آمریکا است. 

در پایان این گزارش فارن پالیسی به نقل از جیمز کلاپر رییس اطلاعات ملی آمریکا می‌نویسد: طی تحقیقاتی که از سوی سازمان اطلاعات آمریکا بدست آمده است، ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نيست. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.