با وجود آنکه برخی مقام‌های اسراییلی از جمله ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو در هفته گذشته تلاش کردند طوری سخن بگویند که گویی این رژیم در آستانه تصمیم گیری درباره حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران است، منابع مطلع منطقه ای می گویند کابینه امنیتی این رژم اساسا درباره مسئله حمله به ایران حتی بحث هم نکرده است.

به گزارش حوزه سياست خرجي باشگاه خبرنگاران، با وجود آنکه برخی مقام‌های اسراییلی از جمله ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو در هفته گذشته تلاش کردند طوری سخن بگویند که گویی این رژیم در آستانه تصمیم گیری درباره حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران است، منابع مطلع منطقه ای می گویند کابینه امنیتی این رژم اساسا درباره مسئله حمله به ایران حتی بحث هم نکرده است.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه الخلیج امارات که ارتباطات خوبی با منابع غربی در منطقه دارد، در روز 17 مرداد 1391 (7 اوت 2012) از قول یک منبع آگاه اسراییلی نوشت همه آنچه نتانیاهو و باراک گفته اند لفاظی است و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره مسئله ایران جلسه ای تشکیل نداده است.
 
ایهود باراک روز پنج شنبه گفته بود که کابیه این رژیم درباره موضوع حمله به ایران تصمیم خواهد گرفت و این یک مسئله شخصی نیست.
 
این مقام امنیتی اسراییلی به الخلیج گفت: «کابینه امنیتی نتانیاهو که از 8 وزیر تشکیل شده از یک سال پیش تاکنون نتوانسته به طور مفصل به مسئله  بپردازد  و این نشان از آن دارد که اقدام قریب الوقوعی صورت نخواهد گرفت».
 
ايران هسته‌اي گزارش مي‌دهد، این مسئول اسرائیلی که بنابر نوشته این روزنامه از نشست های پشت درهای بسته این وزراء مطلع است، گفت: «این هشت وزیر از ماه ها پیش ایران را مورد کنکاش قرار نداده اند. امکان دارد از این بعد در جلساتی که دارند به این موضوع بپردازند اما من این گفت وگوها را جدی نمی گیرم. حتی این امکان وجود ندارد که این وزراء در حاشیه دستور کار خود تصمیمات عینی یا گام های سیاسی در مباحثات یک ساعته خود علیه ایران اتخاذ کنند».
 
این مسئول اسرائیلی تصریح کرد: «درکنار کابینه امنیتی اسراییل که با هم اختلاف دارند مقامات نظامی بلند پایه و رهبران اطلاعات اسرائیل نیز به طور کلی با حمله یک طرفه اسرائیل به اهداف ایران مخالف هستند و آن را چالشی غیر منتظره برای نیروهایشان قلمداد می کنند».

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: خلیج ، اسرائیل ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار