سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی سران آمريکا و اسپانيا درباره بحران مالي منطقه يورو

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماسی تلفنی با ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا، درباره بحران مالی که از چند ماه پیش منطقه یورو را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در این تماس تلفنی، باراک اوباما به نخست وزیر اسپانیا قول داد از تلاشهای دولت اسپانیا برای نجات اقتصاد این کشور و قرار دادن آن در مسیری مناسب حمایت کند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است باراک اوباما با اشاره به چالشهای سختی که دولت و مردم اسپانیا در زمینه اقتصادی با آنها روبرو شده اند تاکید کرد آمریکا از کمکهای خود برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصاد اسپانیا دریغ نخواهد کرد.
طبق بیانیه کاخ سفید، گفتگوی تلفنی باراک اوباما و ماریانو راخوی در چارچوب مذاکراتی که رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای اروپایی درباره اوضاع اقتصادی حاکم بر منطقه یورو انجام می دهد، صورت گرفت. دولت باراک اوباما مذاکرات فشرده ای را در ماههای اخیر با سران کشورهای اروپایی درباره راههای حل بحران مالی منطقه یورو دنبال می کند این در حالی است که بحران بدهی های دولتی کشورهای اروپایی به یک نگرانی بزرگ برای آینده اقتصاد جهان تبدیل شده است.

براساس این گزارش ، دولت اسپانیا که تا کنون برای حل و فصل مشکلات اقتصاد این کشور تدابیر زیادی را در زمینه ریاضت اقتصادی به اجرا گذاشته است در تازه ترین تلاش خود به منظور بازگرداندن توازن در داراییهای عمومی کشور و عمل کردن به شروط اتحادیه اروپا در زمینه کسری بودجه، روز جمعه اعلام کرد برنامه ریاضتی جدیدی به ارزش 102 میلیارد یورو، معادل 126 میلیارد دلار، به اجرا خواهد گذاشت. مقامات مادرید و اتحادیه اروپا انتظار دارند اجرای این طرح گسترده که موجی از اعتراض و نارضایتی در میان مردم اسپانیا برانگیخته است، بتواند به تثبیت اوضاع مالی در اسپانیا کمک کند.
برچسب ها: آمریکا ، اسپانیا ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.