نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا می گویند فعال کردن ساز وکارهای اتحادیه اروپا برای خرید بدهای این کشورها زود است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ماریو مونتی  نخست وزیر ایتالیا  و ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا معتقدند که فعال کردن ساز و کارهای اتحادیه ی اروپا برای خرید بدهی های این کشورها و کاهش دادن هزینه های استقراض آنها هنوز زودهنگام است و باید قبل از چنین تصمیمی درباره شرایط بانک مرکزی اروپا برای کمک به این کشور ها مذاکره صورت گیرد.

ماریو مونتی که در ادامه سفر به کشورهای فرانسه و فنلاند به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده است پس از دیدار با ماریانو راخوی در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود شرکت کرد.

براساس این گزارش ، ماریانو راخوی در این کنفرانس خبری مشترک گفت: وی (مونتی) گفت که شورای اداره کننده در اروپا ممکن است ارائه ی تدابیر غیر متعارف مربوط به سیاست های پولی را در صورت ضرورت مد نظر قرار دهد تا بار دیگر ساز و کارهای مربوط به سیاست انتقال پولی را برقرار کند . ما در چند هفته ی آینده در مورد شروط مربوط به این تدابیر مطلع خواهیم شد. از دیدگاه من این تصمیم مثبت است.

در ادامه ی این کنفرانس خبری ماریو مونتی هم گفت:من نمی دانم که آیا ایتالیا خواستار فعال شدن این ابزار خواهد شد یا خیر؟ ما باید ویژگی های این ابزار و ضروری بودن یا نبودن آن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود:کمک هایی نظیر نجات مالی پاسخگوی مشکلات ایتالیا نیستند اما اگر ما به کمک ها نگاه کنیم که به نظر من کمک نیستند بلکه اقدام اجباری هستند ، فکر نمی کنم که چنین کمکی اکنون ضروری باشد . ما اول از همه به ساختارهای این ابزار کمکی نگاه می کنیم.
برچسب ها: یورو ، بحران ، اسپانیا ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار