سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمامي واحدهاي دامداري، مرغداري و گلخانه‌ اي به تكنولوژي روز مجهزمي‌شوند

تا پايان سال 91 تمام واحدهاي دامداري، مرغداري و گلخانه‌هاي كشور به لحاظ استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد و مدرن به روز مي‌شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت جهادكشاورزي،  صادق خليليان وزير جهادكشاورزي گفت : با برنامه‌ريزي‌ انجام شده تا پايان سال 91 تمام واحدهاي دامداري، مرغداري و گلخانه‌هاي كشور به لحاظ استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد و مدرن به روز مي‌شوند.

وي گفت: به لحاظ كيفيت توليد محصولات كشاورزي نيز در دو سال اخير دستورالعمل‌هاي لازم فني به واحدهاي مرغداري، پرورش آبزيان و دامداري‌ها براي توليد محصولا كاملاً سالم ابلاغ شده و اين واحدها تحت نظارت جامع قرار گرفته‌اند و در قدم بعدي تا پايان سالجاري گلخانه‌ها، مزارع سبزي و صيفي و باغات نيز با صدور دستورالعمل‌هاي لازم تحت پوشش قرار مي‌گيرند تا محصولات توليدي آنان نيز كاملاً اطمينان بخش باشد.

وزير جهادكشاورزي يادآور شد: ظرفيت‌هاي بالايي براي توسعه و رشد بخش كشاورزي در كشور براي افزايش توليد وجود دارد كه در اين راستا نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي جديد هستيم.

وي گفت: در سالجاري 7 هزار ميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود و كارمزد 7 درصد براي توسعه سرمايه‌گذاري‌هاي بخش كشاورزي اختصاص يافته است.

وزيرجهادكشاورزي با اشاره به فعاليت‌هاي اين وزارتخانه درعرصه توسعه و تقويت زيرساخت‌هاي بخش كشاورزي شامل توسعه شبكه‌هاي آبياري نوين و اصلاح ساختار واحدهاي توليدي و نيز برنامه‌ريزي و فعاليت در زمينه توليد محصولات كشاورزي سالم در كشور گفت: احداث شبكه‌هاي نوين آبياري در كشور از آغاز فعاليت دولت نهم به اين سو به بيش از 1 ميليون و 200 هزار هكتار افزايش يافته كه عمده آن طي 2 تا 3 سال اخير اجرايي شده و اين در شرايطي است كه تا قبل از روي كار آمدن دولت نهم حدود 500 هزار هكتار از اراضي كشاورزي تحت پوشش شبكه‌هاي نوين آبياري قرار داشت./س

برچسب ها: مدرن ، مرغداری ، دامدار ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.