گلستان در بخش کشاورزی و دامی ظرفیت بالایی دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   گرگان ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: گلستان با 700هزار هکتار اراضی کشاورزی و سه میلیون و800 هزار واحد دامی ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی دارد.

سید نصیر سید محمدی افزود: 800 واحد مرغداری در استان با 17.5 میلیون قطعه جوجه ریزی وظرفیت های شیلاتی گسترده در استان از دیگر پتانسل های بالقوه بخش کشاورزی استان است.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات کشاورزی استان در سال 90 نزدیک به 650میلیارد ریال بوده است که در سال 89 این اعتبارات 260 میلیارد ریال بود و باز هم ظرفیت های لازم برای جذب اعتبارات بیشتر در بخش کشاورزی را در استان داریم.

سیدمحمدی ادامه داد: راهبرد وزیر جهادکشاورزی در سال 91 این است که بخشی از اعتبارات عمرانی را صرف عملیات زیر بنایی کنیم، بخشی نیز صرف بهبود ساختار وبخشی دیگر نیز صرف توسعه بخش کشاورزی شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری افزایش کشت کلزا را داشتیم که از 50 هزارتن درسال قبل به 170هزار تن درسال جاری رسید و در سیب زمینی نیز هزار و500 تن از قرارداد خود را با کشاورزان کم کردیم اما اقلیم به گونه ای بود که با تاخیر درکشت سیب زمینی مواجه شدیم و کاهش میزان تولید وکاهش قیمت را در کشت سیب زمینی داشتیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.