سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه بين‌المللي امام خمینی(ره)؛

آغاز دوره دانش‌افزايي زبان فارسي

هفتاد و هشتمين دوره دانش‌افزايي زبان و ادبيات فارسي براي زبان آموزاني از 17 كشور جهان در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين آغاز شد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، رييس مركز آموزش زبان فارسي دانشگاه امام خميني (ره) در آيين افتتاحيه اين دوره كه با حضور زبان آموزان خارجي در سالن اجتماعات دانشكده علوم اجتماعي اين دانشگاه برگزار شد، اظهار كرد: برگزار كنندگان دوره دانش افزايي، تمامي شركت كنندگان را ايراني و فارسي زبان مي‌دانند.
پورحسيني افزود: حضور اين شركت‌كنندگان در ايران براي يادگيري اين زبان اصيل نشانگر تعلق خاطر آنان به ايران و زبان فارسي است و از همين رو برگزاركنندگان دوره‌ها مي‌كوشند تا از چنين فرصت‌هايي براي شناساندن زبان فارسي و فرهنگ ايراني به شركت كنندگان بهره گيرند.
 وی با بيان اينكه محيط ايران محيط سعدي، حافظ، ابن سينا، مولانا و ساير بزرگان علم و ادب فارسي است از زبان آموزان حاضر در برنامه خواست در مدت كوتاه اين دوره تمام تلاش خود را براي بهره مندي هر چه بيشتر از شرايط پيش آمده به كار گيرند.
 وي با تاكيد بر اينكه براي برگزاري اين دوره بهترين استادان آموزش زبان فارسي به كار گرفته مي‌شوند، خاطر نشان كرد: زبان آموزان نيز بايد با استفاده از امكانات موجود در بخش‌هاي مختلف دانشگاه به ويژه كتابخانه و نيز ارتباط گيري با دانشجويان ايراني به منظور يادگيري بهتر زبان فارسي، خود را براي ارائه آموخته‌هايشان در روز اختتاميه و در نهايت در كشور خود آماده كنند.
 سرپرست دانشجويان خارجي دانشگاه بين المللي امام خمینی (ره) تصريح كرد: در راستاي آشناسازي اين دانشجويان با فرهنگ و تمدن ايراني، اردوهايي نيز به شهرهاي تاريخي و فرهنگي ايران از جمله تهران، اصفهان و شيراز براي آنان تدارك ديده شده است./عط
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، علوم ، فرصت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.